Möbeltassar (sådana där små filtbitar som klistras under stol- och fåtöljerben) tycker ni dom är bra eller dåliga. Att dom inte sitter fast länge vet jag sedan tidigare.

Vi skall lägga nytta trägolv typ Tarkett i vardagsrummet. Då kom frågan upp. Skall vi sätta möbeltassar under stol- och fåtöljbenen för att undvika repor och annat slitage? Jag har min åsikt klar, men vad har ni övriga för uppfattning om nödvändigheten av dessa.
 
finns ju en modell som man spikar fast , vi har satt det på alla stolar
 
det beror ju på kvaliten på möeltassarna - :) det e som allt annat....
vi har såna som man klistrar - dom e kanon, har inte lossnat på 3 år.. det tycker jag e okej. Det märket hette Skotte.

Har hört från vissa att dom med spik, att det kan bli fula märken i golvet när man drar ut stolarn, vet inte hur det kommer sig, men det e många av mina vänner som bytt...
 
Det är inte kvaliteten på tassarna jag vill veta!

Det är nödvändigheten av tassar. Skall man ha dom eller inte?
 
valter53 skrev:
Skall man ha dom eller inte?
JA!!! Hatar ljudet av stolsben som skrapar mot golv :eek:
 
Hade valt tassarna.
Köpte en karta med flera olika storlekar.
Se bara till att foten är ren när den
klistras på.
Och jag hade inte valt med spik tror
dom är hårda och om plattan lossnar så
repar spiken golvet.
Har sett det hända och det blir inga snygga
repor ;)

Mvh Putte
 
klart man skall ha tassar!
 
Ja för tassar! Har sådana man spikar i på våra matsalsmöbler och de fungerar kanon! Vårt trägolv är vi alldeles för rädd om för att inte ha möbeltassar...
 
Självklart ska du tassa!

Har alltid varit förespråkare för detta, och sedan jag blivit sambo med självutnämde Möbeltassmannen som tassar ALLT måste jag säga att jag blivit ännu mer på hans linje.

/Elin
 
Tassar ska det vara. Vi har självhäftande på vissa möbler och spikade på andra. På en fotölj har de häftade lossnat men annars sitter de bra. Jag tycker det känns lite lyxigt att det är mjuk svikt mellan möbler och golv.
Men jag är väl lite fånig :)
 
Gärna tassar! Tyst och fint :)
 
Testa Rustas självhäftande tassar, sitter otroligt bra.
Hade förut sådana man spikar fast men när dom vart slitna kom spiken fram och repade golvet så nu är det klistrade som gäller.

Nilsson
 
Jag har tassar av spikmodell, fungerar bra.
 
Anledning till trådstarten är denna.
På en fåtölj med fötter som taxöron hade vi tassar. Filttassar som klistrades fast och med en diameter på c:a 2 cm. Allt var frid och fröjd till det en dak kom några gruskorn mellan fåtöljfoten och golvet (i det område som inte tassarna täckte). När fåtöljen flyttades rullade gruskornen mellan fötterna och golvet med ett enormt slitage på golvet som följd. Tassarna togs bort och problemet försava för alltid.
Är det bara jag som råkat ut för något dyligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.