Har nu i min jakt över tänkbara hus för mig och min sambo hittat huset Svalan från LB-hus. Jag är nu nyfiken på all tänkbar information kring detta hus och även LB-hus som leverantör.

Är det någon som har byggt Svalan som kanske har lite bilder att dela med sig av? Hur gick byggnation, blev allt som det var tänkt, eventuella komplikationer hur löstes dom? Jag är som sagt nyfiken på det mesta vad gäller Svalan och LB-hus.
 
Jo, vi bygger (är "snart" klara) ett modifierat Svalan.

Det är ett väldigt fint hus, alla "komplikationer" hitills har skötts bra, men det beror nog mest på att "våra" hantverkare är så bra att jobba med. Bättre att kolla upp vilka hantverksfirmor LB-hus använder i just ditt område och vilket rykte de har.

Finns en del småsaker att tänka på, vill man tex ha spotlights i fönstersmygarna på alla fönster så säg till i förväg så förbereder LB-hus det på fabriken.

I karnapen (det stora "burspråket") är det lätt att ordna i efterhand men de andra fönstera är det lite bökigare om det inte är ordnat.

Ett standardtips är att höja takhöjden lite, det ger en otroligt skillnad i rymdkänsla och är lätt fixat i till en ok penning! Sen är det ok att mixtra lite med planlösning mm

Har du fler frågor så är det bara att höra av sig.
 
Jag är också nyfiken på Svalan, och vill gärna veta vad det kostar att bygga det? Kostnad för att få inbyggda spots i fönstren? Och för att höja takhöjden?
 
Vi har byggt ett Pärlugglan, heter numer Ugglan 159 från LB-hus och vi är mycket nöjda. Det var LB-hus egna killar som byggde huset och de anmärkningar som vi hade på besiktningen var fixade nästa arbetsdag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.