Hej!

Vi har kikat lite på Kungshus som har husmodeller som vi gillar. Tänkte höra om det är någon som har erfarenheter av dom?!

Någon som fått prisuppgifter? Vad ingår? Vi har framförallt tittat på Koster, Fjällbacka och Holmersund.

Ingår C-dammsugare som standard? Tillägg för rostfira vitvaror? Bygger dom även garage? Pris på det?

ALL info mottages tacksamt!

/Madde
 
Nån måste väl ha byggt med dem??
 
Hej!
Vi har inte byggt något Kungshus men funderar på att bygga Lotsgården. Centraldamsugare ingår inte men kan fås mot tillägg. Rostfritt ingår inte heller. Vi har beställt till det men det står inte specificerat i vår offert hur mycket extra detta kostar. En annan hustillverkare tog 7000 för centraldamsugaren och 10 000 för rostfria vitvaror och det är säkert rätt jämförbart. Kungshus bygger en dubbel-carport för ca 170 000 kr. Det blir tydligen så dyrt pga att de får köra en extra lastbil från fabriken. Man kan spara massor med pengar på att beställa carport från annan firma, går att hitta på nätet. Sedan kan man själv bygga ihop den eller låta snickare från Kungshus göra det. Carporten kommer ju inte att se ut precis som huset, men blir billigare.
Hoppas att jag var till någon hjälp. Hälsn. Linet
 
Tack tack!!

Har ni fått något pris på Lotsgården? Vad ingår isf? Grund, markarbete, tapetsering mm?

/Madde
 
Hej!

Vi är mitt inne i byggandet av ett fjällbacka från Kungshus. Dock har vi varken valt centraldammsugare, rostfria vitvaror eller fristående garage, så jag kan ej ge dig några prisuppgifter på dessa tillval.
Om du inte vill kontakta en säljare, så har jag nog en ett år gammal prislista för Stockholmsområdet liggande någonstans, där står det vad materialsats och arbetskostnaden är för de olika modellerna. Jag kan ju återkomma om du är intresserad.

Hälsningar,
Amle
 
Gärna!!

Tack!
Madde
 
Hej!
Nu har jag kollat mina papper lite.

Priser för Stockholm 2004:
Fjällbacka 1.038.000(hus) + 808.000 (arbete)
Koster 1.084.000(hus) + 826.900 (arbete)
kakel,klinker och utvändig målning ingår ej.

Centraldammsugare har jag antecknat skulle kosta 11.000.

Holmersund är en ny modell och finns ej med på min lista.

Hoppas denna information kan göra lite nytta, kan kanske ge lite riktlinjer om inte annat... Finns säkert någon annan här på forumet som kan bidra med lite mer aktuella prisuppgifter.

/Amle.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.