Tog in en offert på 6st fönster på en lokal byggfirma då de just nu hade rabatterbjudande på SP Fönster.
3-glas: 5st 12*13 med alu utsida, ventil, överhängd och 1st 15*14 med samma spec...
40'000?! Kostar fönster så pass mycket nu för tiden? Detta alltså med gällande rabatt på 30% som de sa.

Har för mig att när päronen bytte i sin kåk på 10st fönster från Elit med liknande spec så kostade hela paketet ca 45'000, då var dessa isatta och salningen gjorda. Tror har själv fixade foderna på utsidan. Komer inte ihåg måtten men kan tänka mig att de var 13*13 eller liknande.

Bara att acceptera och beställa?
 
richardtenggren
Kolla vad bygghemma tar för samma? För oss blev det billigare än bygghemma via vår byggsäljare.
Men ska de vara överhängda och så stora?
 
Kolla på sparfönster.se , de har vinterrabatt. Dock är det måttbeställt så tar lite tid att konfigurera.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Kolla vad bygghemma tar för samma? För oss blev det billigare än bygghemma via vår byggsäljare.
Men ska de vara överhängda och så stora?
Verkar vara liknande. Faktiskt nån hundring på totalen billigare på det priset jag fått.
 
  • Gilla
Viktoro17
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Kolla på sparfönster.se , de har vinterrabatt. Dock är det måttbeställt så tar lite tid att konfigurera.
Jo de var billigare, men det är inte SP Fönster där va?
 
Nej det är det inte. My bad, missade att det var ett krav.
 
  • Gilla
MalZon
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Tog in en offert på 6st fönster på en lokal byggfirma då de just nu hade rabatterbjudande på SP Fönster.
3-glas: 5st 12*13 med alu utsida, ventil, överhängd och 1st 15*14 med samma spec...
40'000?! Kostar fönster så pass mycket nu för tiden? Detta alltså med gällande rabatt på 30% som de sa.

Har för mig att när päronen bytte i sin kåk på 10st fönster från Elit med liknande spec så kostade hela paketet ca 45'000, då var dessa isatta och salningen gjorda. Tror har själv fixade foderna på utsidan. Komer inte ihåg måtten men kan tänka mig att de var 13*13 eller liknande.

Bara att acceptera och beställa?
Summan för dina pärons fönsterbyte inkl 10st elitfönster är nog den som är mest missvisande, det bytet kan inte varit i modern tid?
 
J Jörgen Ö skrev:
Summan för dina pärons fönsterbyte inkl 10st elitfönster är nog den som är mest missvisande, det bytet kan inte varit i modern tid?
Är lite osäker men kan vart för kanske 10 år sedan.
 
  • Gilla
Somax
  • Laddar…
Bygglagret köpte vi fönster ifrån. Kolla priserna där för en indikation.
 
Ymer Ymer skrev:
Nej det är det inte. My bad, missade att det var ett krav.
Sitter SP i de andra som är bytta så vill ju ha samma. Annars hade jag tveklöst tagit Elite.
 
  • Gilla
Ymer
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Sitter SP i de andra som är bytta så vill ju ha samma. Annars hade jag tveklöst tagit Elite.
SP är bättre än Elit på aluminium, 40 000 kr är vad det kostar tyvärr. Men Elit idag är dyrare än SP om du inte tar ett undermärke till dem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.