Leveranstid 5-10 dagar blev två månader för min del. Sen en resa med ARN för att Bygghemma motsäger sig ansvar för vad som står på deras egen webbsida. Den stora mängden anmälningar mot Bygghemma som finns hos ARN pekar mot att de använder myndigheten som deras egen "inhouse" utredningsavdelning. Fick känslan av det med alla automatiska svarsmejl där de uppmanar till anmälan och att de sedan säger sig följa ARNs beslut. ARN tar i sin tur evigheter på sig att utreda ärenden för att de är överbelastade med Corona-relaterade ärenden som återbetalningar av resor mm. Utnötningsteknik? I slutändan skiter sen allt fler företag i ARNs rekommendationer som inte leder till någon påföljd ändå. Nej, gör det enkelt för dig och skit i att beställa från Bygghemma.se. Helt klar värt några hundralappar extra för att slippa ha med dom att göra.
 
  • Gilla
rastander
  • Laddar…
K
Hör och häpna. Idag kom faktiskt pengarna in som utlovat. Nu är det bara att fortsätta vänta på den utlovade reservdelen.
Skrev även till ARB att de kunde avsluta ärendet.
 
Det tog nästan 4 veckor och tre utlovade återbetalningar, innan det faktiskt dök upp pengar ifrån bygghemma för den annullerade ordern (de kunde ju inte leverera).

Jag var på gång att reklamera till min bank, och hade en polisanmälan färdig att skicka, just då dök pengarna upp på kontot. Men då har de alltså lovat omedelbar återbetalning (men det skall ta ett par dagar innan det syns på kontot), vid 3 tillfällen under nästan en månads tid. Till slut kom det ett mail om att de "beslutat att kreditera summan", men inte ens då betalade de ut något, det tog ytterligare en vecka innan några pengar kom in på kontot.

Det mest oseriösa företag jag har haft med att göra.

Detta är något de sätter i system, hoppas att man skall tröttna och ge upp.

Jag fick ta det som specialbeställning hos Hornbach istället, de lovade 2v leveranstid, och höll det (en dag försenat). Lite dyrare. Men det är ju lätt för bygghemma att hålla låga priser om de sedan aldrig levererar, och vägrar betala tillbaka, skaplig affärsmodell....
 
  • Gilla
Kirderf85 och 1 till
  • Laddar…
Kikar lite på priset på fönster, Elitfönsters prislista säger 7932 kr stycket för det jag kikar på.
Bygghemmas rabatterade pris: 7932kr, eftersom rekpris är 9915kr enligt BH.

Nja, tror jag undviker det stället.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kikar lite på priset på fönster, Elitfönsters prislista säger 7932 kr stycket för det jag kikar på.
Bygghemmas rabatterade pris: 7932kr, eftersom rekpris är 9915kr enligt BH.

Nja, tror jag undviker det stället.
Tippar på att du kollade på en prislista ex moms ;) 7932 x 1,25 = 9915 kr
 
V Velsan skrev:
Tippar på att du kollade på en prislista ex moms ;) 7932 x 1,25 = 9915 kr
Det har du faktiskt helt rätt i :oops:(y)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det har du faktiskt helt rätt i :oops:(y)
Lätt hänt Man vågar väl knappt säga det här men jobbar själv på Bygghemma, i visningsbutik dock så har inget med kundservice att göra, men jobbar mycket med just fönster och har 15 års erfarenhet så hojta om du klurar på nått. Vi säljer ju fruktansvärda mängder varje år och upplever ändå att de flesta kunderna, iaf de som handlar i vår butik, är nöjda då vi här har bra koll. Men självklart blir det fel ibland och det kan ju tyvärr ta tid innan tex en transportskada blir löst när de har mycket att göra hos kundservice, men oftast brukar det gå smidigt. De missnöjda är dock de som tar sig tid att skriva recensioner :)
 
V Velsan skrev:
Lätt hänt Man vågar väl knappt säga det här men jobbar själv på Bygghemma, i visningsbutik dock så har inget med kundservice att göra, men jobbar mycket med just fönster och har 15 års erfarenhet så hojta om du klurar på nått. Vi säljer ju fruktansvärda mängder varje år och upplever ändå att de flesta kunderna, iaf de som handlar i vår butik, är nöjda då vi här har bra koll. Men självklart blir det fel ibland och det kan ju tyvärr ta tid innan tex en transportskada blir löst när de har mycket att göra hos kundservice, men oftast brukar det gå smidigt. De missnöjda är dock de som tar sig tid att skriva recensioner :)
Tanken var att byta ut det sämsta fönstret hemma till ett nytt och renovera resten så det är dessvärre ingen större mängd. Men funderar jag på nått vet jag vem jag ska fråga ;)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Tanken var att byta ut det sämsta fönstret hemma till ett nytt och renovera resten så det är dessvärre ingen större mängd. Men funderar jag på nått vet jag vem jag ska fråga ;)

Skönt när de går att fixa till, gjorde det i förra huset, ett jäkla jobb men värt det. I nya huset är det inte värt dock, dåligt målade, tidigare bruna, inåtgående, kopplade 2 glasfönster som typ faller i bitar Blir nya fönster från SP i sommar, tar tid att byta också men skönt med bättre U-värde och solskyddsglas
 
Bygghemma vinstvarnar nu och ska dra ner på personal och lager. Skulden uppgår till 1.8 miljarder så ska man handla av dom se till att få varorna innan betalning.
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Jag slutade handla på bygghemma när dom vägrade ta emot en trasig blandare som reklamering när rörmockare vägrade installera den p.g.a. läckage. Bygghemma tyckte att jag skulle försöka laga den först. Hur det blev med ett eventuellt försäkringsärende vid en vattenskada när jag själv pillat på blandaren kunde de inte svara på.

Slutade med att jag Ringde Primy som är den svenska tillverkaren och informerade om situationen. Det tog MAX 5 minuter efter det samtalet som jag fick mail om full reklamation etc.

Skulle aldrig köpa från bygghemma för att spara några hundralappar. Det är 100% dummsnålt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.