T ToRy skrev:
Då gör ju mäklaren inte sitt jobb, eller så har mäklaren lämnat över ert bud men inte meddelat er detta. Har ni lyckats förmedla till mäklaren vad ert bud är, om så bara genom mejl/sms/telefonsvarare? Om ni har kontaktuppgifter till säljaren, kontakta säljaren och fråga om mäklaren lämnat över ert bud på x kr. Till säljaren behöver ni inte säga mer än så.
Nej, vi har inte lyckats förmedla budets storlek!
 
Då skulle jag tveklöst försöka göra allt för att få den informationen till säljaren direkt. Tiden är inte på er sida så gör allt ni kan nu, i morgon kan det vara för sent.

(Hoppas det framgår att jag hejar på er.... ;))
 
T ToRy skrev:
Då skulle jag tveklöst försöka göra allt för att få den informationen till säljaren direkt. Tiden är inte på er sida så gör allt ni kan nu, i morgon kan det vara för sent.

(Hoppas det framgår att jag hejar på er.... ;))
Tack!

Ja, vi ska jobba vidare på det idag. Jag framförde på visningen att jag är beredd att lägga ett bud en bra bit över utgångspriset om säljaren kunde vänta och jag bad honom att framföra det. Och min man har varit i kontakt med honom via telefon och ville framföra hur stort bud vi ville lägga, men då var mäklaren upptagen och skulle återkomma. Vilket han inte har gjort. Jag överväger att dels minska mitt bud med 150000 (hade tänkt lägga ca 300000 över utgångspris) och skicka det som mail. Då måste han väl registrera det samt framföra det?
 
Joo... fast mig veterligen är mäklaren skyldig att överlämna bud oavsett hur denne mottagit det, så om ni är osäkra på om mäklaren lämnat ert tidigare bud skulle jag inte lita på att ett nytt bud når fram. Mao, jag skulle ändå försökt kontakta säljaren direkt.
Ni kan ju mejla mäklaren och sedan meddela säljaren att ni precis lämnat ett nytt bud på x kr.
 
En reflektion... OM nu mäklaren faktiskt lämnat över ert bud på +300' kanske det blir konstigt om ni nu lämnar ett nytt bud på ganska mycket mindre... Bara en fundering...

Lunch nu! :D
 
T ToRy skrev:
En reflektion... OM nu mäklaren faktiskt lämnat över ert bud på +300' kanske det blir konstigt om ni nu lämnar ett nytt bud på ganska mycket mindre... Bara en fundering...

Lunch nu! :D
Nej, du missförstod mig, jag nämnde aldrig storleken på budet på visningen, bara att vi var intresserade av att lägga ett bud och att vi kunde gå en bra bit över utgångsbudet. Sedan har vi inte fått någon chans att framföra ett riktigt bud. Han vet ju om vår situation med att vi inte har lånelöfte.
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Har framfört mitt bud och fått bekräftat att det ska framföras till säljaren.
Det verkar också ha kommit in fler bud eftersom budet som visas på hemsidan har höjts (inte upp till storleken på mitt bud, så det verkar inte räknas "officiellt").
 
Säljaren valde tyvärr att sälja idag till 125000 lägre bud än mitt.
 
T Toogoodtobetrue skrev:
Säljaren valde tyvärr att sälja idag till 125000 lägre bud än mitt.
Aj då, tråkigt att höra! Vi beklagar :(
Men det kommer flera hus till salu som kan passa, det är jag säker på!

Kan du avslöja nu vilket hus det var?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Aj då, tråkigt att höra! Vi beklagar :(
Men det kommer flera hus till salu som kan passa, det är jag säker på!

Kan du avslöja nu vilket hus det var?
Absolut, det kommer fler.

Storsten 119, Hållnäs.
 
Nej, vad trist! :confused: Bara att hoppas att ett annat drömhus dyker upp så småningom! (y)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Trist för er men passa nu på att spara mellanskillnaden mellan boendekostnaden idag mot vad eran budget är på nytt boende är så har ni garanterat bättre möjligheter för både lånelöfte och bra lån när nästa drömhus dyker upp på marknaden.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Trist för er men passa nu på att spara mellanskillnaden mellan boendekostnaden idag mot vad eran budget är på nytt boende är så har ni garanterat bättre möjligheter för både lånelöfte och bra lån när nästa drömhus dyker upp på marknaden.
Nja, boendekostnaden om jag lånar mitt maxtak blir i nivå med hyran vi har idag.
 
T ToRy skrev:
Nej, vad trist! :confused: Bara att hoppas att ett annat drömhus dyker upp så småningom! (y)
Fler hus med den potentialen, läge och pris kommer inte att dyka upp.
Nu får vi sikta in oss på mer ordinära ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.