Hej,

Beställde en ny pump till vår diskmaskin, men när jag fick hem den så stämmer inte kontakterna trots att det är samma nummer, se bilder, den som satt i hade bara flatstift.
Någon som vet var man kan få tag i kontakter eller färdiga kablar?

Kanske även en ritning till de nya kablarna :)
Grå diskmaskinspump med olika kontakter och kabelfästen synliga, avviker från förväntat flatstift.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk pumpkontakt med flera stift i plastfäste, ej matchande till den befintliga flatstiftskontakten.
 
Jag hade nog vänt mig till företaget som sålt reservdelen. Det ska inte behövas göras nya kablar och kontakter om du har fått rätt reservdel.

Ritningar på vitvaror lär inte gå att uppbringa.
 
E etompau skrev:
Jag hade nog vänt mig till företaget som sålt reservdelen. Det ska inte behövas göras nya kablar och kontakter om du har fått rätt reservdel.

Ritningar på vitvaror lär inte gå att uppbringa.
Hej, har skickat meddelande till företaget men försöker hitta en snabbare lösning :)
Tack för svaret.
 
Generator med anslutna elektriska kablar på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är kablarna på denna bilden jag letar efter.
 
A
Skickar du efter från bosch med rätt e-nummer så får du rätt delar dvs med sladdar och ombyggnadsbeskrivning. Iom att sladdarna följer med så är delen dyrare.
Skicka efter billigt blir dyrt.
Men det du behöver här är den nya kontakten jag har sökt i flera år efter vara sladden och aldrig funnit denna som lös reservdel. Troligtvis kan man ta kabelstammen från en nyare maskin och använda denna
 
electroluxaren skrev:
Skickar du efter från bosch med rätt e-nummer så får du rätt delar dvs med sladdar och ombyggnadsbeskrivning. Iom att sladdarna följer med så är delen dyrare.
Skicka efter billigt blir dyrt.
Men det du behöver här är den nya kontakten jag har sökt i flera år efter vara sladden och aldrig funnit denna som lös reservdel. Troligtvis kan man ta kabelstammen från en nyare maskin och använda denna
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.