Är det bara jag som har långsamt forum igen?? eller har jag missat nåt??
 
Det är inte bara du. Det är något knas igen.
 
Det går lite tungt ja
 
SUPERSEGT, eller så funkar det inte alls...
 
svinsegt att få upp huvudsidan ibland....
 
RoTe
Verkar vara databasfel.
 
Hej!

Igår la jag av helt att vara på forumet. Trodde att det kanske var min egen dator som segade ute på internet. Men nu tycker jag det flyter på bra igen.
 
Vi fick några tusen mail igår eftermiddag och inatt. Upptäckte det vid 18-tiden igår och kom inte ens in för att titta vad det var för fel - servern var upptagen med att ta emot mail. Av felmeddelandena att döma var det något fel på serverns inställningar. Helgsupporten som jobbade idag hade dock inte rätt att ändra det som krävdes, så vi får hoppas att det funkar ändå under helgen.

Jag är hemskt ledsen för strulet och hoppas att vi kommer till rätta med det en gång för alla snart. vBulletin skulle ju vara bättre än Yabb, men vi har inte sett så mycket av det ännu.
 
RoTe
Marlene Eskilsson skrev:
men vi har inte sett så mycket av det ännu.
Å jo, det har vi. Användarvänligheten och sökbarheten är tusentals gånger bättre!
 
OK då. Jag sitter här med feber och förkylning så jag är nog lite mer uppgiven än jag borde vara.
 
Vi moderatorer har fått det betydligt bättre också med nya och smidiga verktyg
 
mats_o skrev:
Vi moderatorer har fått det betydligt bättre också med nya och smidiga verktyg
ja forumet är det riktigt fart på numera! Tänk va vi byggare skulle göra om detta forum inte fans !
 
Och nu låg forumet nere, eller åtminstone segade som fasen, i några timmar. Är det samma problem som återkommer?

(Och Marléne, oavsett strul nu i början och så, det nya forumet är lysande. Hur bra som helst).
 
Ja, det var säkerligen samma fel. Det rör sig förmodligen om en inställning i web- eller mysql-servern. Vi jobbar på saken, vB-klarar betydligt större last än vad som finns just nu, så vi behöver inte vara oroliga för att maxkapaciteten är nådd. Som sagt, vi jobbar på att ställa in och optimera servern.

/M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.