Vi ska köpa ett spabad! Det levereras till tomtgränsen och sedan behöver vi flytta det ung 70 m. Plus dra el och vatten 70 m.
Hur 17 gör vi det? Frågar bonden? Och kan en elektriker göra vattendragning också, eller?
 
Tomten är plan, om än lång.
 
Tobzter
Men du ska väl bara fylla vatten i den behöver väl ingen vattenledning ditt ?
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
Bowser
Beroende på hur stort badet är så funkar det jättebra att skruva bort sidorna på badet och sedan vara en 5-man som bär det till sin plats. Sidorna väger faktiskt en del samt så kommer man åt att hålla i stommen mkt enklare. Så gjorde jag och blev förvånad över hur lätt det gick.
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Men du ska väl bara fylla vatten i den behöver väl ingen vattenledning ditt ?
Aha! Jag trodde man hade en fast ledning!! Så mycket att lära..... Tack!!
 
Bowser Bowser skrev:
Beroende på hur stort badet är så funkar det jättebra att skruva bort sidorna på badet och sedan vara en 5-man som bär det till sin plats. Sidorna väger faktiskt en del samt så kommer man åt att hålla i stommen mkt enklare. Så gjorde jag och blev förvånad över hur lätt det gick.
Det låter ju kanon. Dags att bjuda in några vänner.
 
Funkar bra att lägga reglar eller trallbrädor på marken och glida badet på dessa. Vi var fyra personer och det var inga problem.
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
Vi puttade ett spaspad Viva Idun stående på högkant på plats genom att lägga stålrör på gräsmattan, gick lätt. Tippade sedan ned det på plats, vi var 4 man men hade nog gått med 3. Gick sedan att finjustera position genom att knuffa på det själv.
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
H
När jag hjälpte svärfar så la vi ett par pallar på släpkärran hans.
Välte ned badet, sen lyfte vi upp när en backade under.
Sen backade vi back bilen med badet på.
Där han hade byggt altan. Där badet skulle stå så la vi 2x6 och kanade dit badet från kärran.
Klarade det lätt på 4 st.
 
  • Gilla
MoaBrittis
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
När jag hjälpte svärfar så la vi ett par pallar på släpkärran hans.
Välte ned badet, sen lyfte vi upp när en backade under.
Sen backade vi back bilen med badet på.
Där han hade byggt altan. Där badet skulle stå så la vi 2x6 och kanade dit badet från kärran.
Klarade det lätt på 4 st.
Smart, tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.