Teleskopstativet går att ställa mellan 30 till 100 cm. Wow! Sånt behöver jag verkligen, speciell nu de bästa företags odlare i närområdet har gått i pension. Nu ska jag odla själv allt jag vill lyckas med ;-)
pixel
 
Max 100 cm.

Som nybliven singel skall jag äntligen få tid till saker som *jag* vill göra inklusive att odla egna örter och låta barnen att njuta av färska dofter och smaker.
 
100 cm. Jag har lånat/snott makens arbetsbelysning till tomatplantorna. Inte poppis! Om jag vinner en belysningsanläggning får han tillbaka sin. Då blir både han och jag glad.
 
8
Man kan ställa lampan på max 100cm.

Jag har två glada barn på respektive 7 och 5 som börjat i tressera sig för odling och hur frön som är så små kan bli gigantiska pumpor eller meloner. Ett eget litet kitt för dem skulle göra dem otroligt glada.
 
Lampan kan ställas till max 100cm höjd.

Ett sånt här kit hade kunnat lösa så många problem! Frun har under vintern varsamt odlat fram en stor mängd plantor, palettblad, tomater, chili, grönsaker av alla de slag. Detta har gjorts i vartenda fönster i hela huset! Till mitt, barnens och kattens förtret...

De senaste veckorna har dock spenderats med att duscha sagda växter med såpa och annat då det tydligt släpats hem någon ohyra. Så nu verkar det som att vinterns arbete kan vara ogjort, visar sig snart hur mycket som går att rädda.

Detta kombinerat med arbete hemma med en skrivbordslampa som katten bara MÅSTE ligga under börjar tära på nerverna!

Så ett kit som detta skulle kunna rädda det som räddas kan av växterna och har man tur kanske även katten kunde hitta en varm och mysig hörna...
 
Svar: 100 cm.

Motivering: hela familjen skulle blir så himla glada över detta paket!
 
Svar: Teleskopstativ: 30-100cm

Jag fick överta en kolonilott efter min mor, och lärde mig den hårda vägen förra sommaren att grannarnas grönsaker blir färdiga en månad tidigare när de för-odlar..Och typ en halvmeter högre : )

Så nu siktar jag mot nya höjder ; )
 
Den kan bli 100 cm.

Vilken fin vinst! Liksom sådär som jag gillar, lite här och lite där-everywere... I ett mörk hörn av köket skulle jag ställa mina kryddor, i den fina kryddodlaten.
Växtbelysningen skulle hamna i sonens rum, så hans fönstergurkor kunde flytta dit och fortsätta växa där. (För mörkt i sonens norrfönster nu, så de står i köket). Odlingsbehållaren, har jag länge haft på min ”villhöver-lista” skulle så allt möjligt i den.
Håller tummarna!
 
Svar: 100 cm.

Jag behöver vinna paketet eftersom vi precis flyttat till vårt hus och blivit smittade av något märkligt odlingsvirus. Resultatet är att varenda fönster är belamrat med växter på väg upp och fröpåsehögen på bänken växer för varje vecka. Jag behöver helt enkelt mer grejer till odling och tror att resten av familjen är nära på att ge mig köpstopp på den fronten..
 
Svar: 100 cm

Ett teleskopstativ skulle göra att mitt odlingsliv tar ett stort kliv. Sunlite Miniherb ger förutsättningar för en riklig skörd!
/Eva W
 
svar på frågan: 100 cm

Motivering. Fyller år första april så vore en fantastisk present. Vi har egentligen bara köksfönstret att ställa växter i då övriga fönster öppnas inåt och/eller är skuggade. Har därför givit upp tanken på att förodla. Men med lampa skulle det kunna vara en möjlighet.
 
Ett riktigt kul April skämt.
Hur många har egentligen svarat ?
 
Svar 100 cm

Med stor tomt och massor av möjligheter att odla behöver jag hjälpa till med att förgro div. grönsaker och blommor för att det ska bli lite av varje under säsongen ute. . Intresse för att odla inne under vinterhalvåret finns men inte belysningen därtill så denna vinst vore väldigt välkommen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.