Ja detta är en evig diskussion hemma. Jag och sambon säger Heinz är bäst. Ena pojken skiter i vilket som, den andra säger vi måste köpa Felix.

Så ibland köper vi Heinz, ibland Felix (inte alls lika gott) eller båda för att hålla freden. Det är svårt detta med kökets viktigaste krydda... Hur är det i andra hushåll?
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Heinz alla gånger :)
 
  • Gilla
Nalleman64 och 13 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jag och sambon säger Heinz är bäst.
DennisCA DennisCA skrev:
den andra säger vi måste köpa Felix.
Då köper du en stor flaska Heinz och fyller en tom felixflaska från denna. Då blir alla nöjda! :devilish: Du är väl herre i ditt eget hus. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 12 till
  • Laddar…
Jag håller med på Heinz, även om jag inte är särskilt knusslig.
De flesta går oftast bra.
Men det finns några lågvatten därute.
Bland annat ICAs egna ketchup.
Fast den som är absolut mest varning för är Felix osötade ketchup. Den med blått lock.
Flaska av Felix osötad tomatketchup med blått lock, utan tillsatt socker och sötningsmedel, 970g.
Den är verkligen inte god. Det är tom så att inte ens barnen tar av den om den vanliga ketchupen är slut.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Heinz 50% har vi kört i säkert 15år

Men kan tycka att felix är god den med, lite tjockare tror jag den är
 
Innan körde vi på Heinz för att det känns mer proffsigt, men sedan vi flyttade till Skåne har vi gått över till Felix, som i alla fall tidigare gjorde sin ketchup i Eslöv. Känns mer genuint tycker jag nu. Egentligen tycker jag att de smakar precis likadant. Mer skillnad är det då på majonäs. Hellmans är mycket godare än Findus. :)
 
  • Gilla
hscn
  • Laddar…
Då det gäller majonäs föredrar jag Kavli eller Felix Kronmajonnäs (tror det finns bara i Finland). Köpte Hellmans en gång men tyckte det smakade ingenting förutom vinäger.
 
Finns det nån köpes majonnäs som är som egenjord?
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Felix ekologisk är det korrekta svaret. Tillverkad i Sverige, utan att alla insekter sprutas ihjäl.
 
  • Gilla
Renhorn
  • Laddar…
T
Heinz, alla gånger. Felix är ju vämjelig.

Mina barn fick varsin varmkorv av mina föräldrar när de var riktigt små, båda vägrade äta efter en tugga. Visade sig att det var Felix, men de hade en gammal flaska Heniz också så jag skrapade av och bytte och då gick det bra. De såg aldrig flaskorna, så blindtest på riktigt (om än inte riktigt dubbelblint) :)
 
Av gammal korvkokar princip: Slotts rang ketchup på bomb. Annars så Heinz ekologiska, lagom stor flaska.
 
  • Gilla
Tony 789
  • Laddar…
tommib
Heinz, alla dagar i veckan.
Gillade förslaget om att fylla en tom Felixflaska med Heinz, åtminstone för att se om barnet reagerar.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
harry73
Felix, men så viktigt är ketchupen inte hos oss.
Majonnäs är viktigaste tillbehöret och den gör vi själva.
 
Eller så gör du egen ketchup, inte samma hållbarhet men med barn i huset så försvinner den säkert rätt fort. Odlar du dessutom egna tomater så blir det ännu trevligare.

https://www.koket.se/gor-egen-ketchup
 
Är det någon som kommer ihåg Libby's ketchup? När jag växte upp fanns Felix, Heinz och Libby's. I mitt föräldrahem var det alltid Felix som gällde.

Nu när jag är (mer än) vuxen så är Heinz Ekologiska favoriten, har varit så länge.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.