Jag har ett hus från 1929 och ska byta köket. Golvet i köket lutar lite hit och dit men en nivåskillnad mellan 4-8 cm. Jag har fått ett förslag att flytspackla med tunn armering men det känns vågat för trossbotten och bjälklaget kanske inte orkar bära det.
Nu har jag tagit in offerter på att bryta upp golvet och laga det som behövs. Tyvärr vet jag inte hur illa det är. Har inte haft möjlighet att komma till köket genom krypgrunden. Golvet är på 35 kvadratmeter. Är det någon som har erfarenhet av hur lång tid ett sådant arbete tar och hur mycket det kostade med arbetstid och material. Har fått en offert på 105 000kr inklusive rotavdrag och det känns som en mycket väl tilltagen offert.
 
Ja det va en saftig offert. Men om jag skulle räkna på det och lämna en offert så skulle jag också ta ordentlig höjd eftersom man inte vet vad som väntar när man börjar riva.

Svårt att gissa men jag skulle dra till med att det tar 30-40 timmar och 5-10 000:- i material (exkl. golv)
 
  • Gilla
Sveavägen
  • Laddar…
maah maah skrev:
Ja det va en saftig offert. Men om jag skulle räkna på det och lämna en offert så skulle jag också ta ordentlig höjd eftersom man inte vet vad som väntar när man börjar riva.

Svårt att gissa men jag skulle dra till med att det tar 30-40 timmar och 10 000:- i material (exkl. golv)
Jag tänker en veckas jobb, 40hx500kr= 20000kr, 5000kr container, 10 000kr mtrl, golv till 35 m2 börjar ju på 10000kr och kan bli hur dyrt som helst.

Ska det vara bekvämt bör man väl vara två vid vissa moment så säg 10000kr för en grovis eller en lärling under hela veckan, då går det förhoppningsvis att stryka containern och ta skräpet på släpkärra.

50000 kr tror jag det kostar på löpande, dyrt parkettgolv kan du ju lägga på 1000kr m2
 
  • Gilla
Sveavägen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.