R
En hund tuggade på min matta. Ovansidan klarade sig men en (grov) tråd på baksidan, den gick upp ungefär som en maska kan gå på en stickad tröja. Vilken slags hantverkare eller så vänder man sig till för att laga en sådan sak?

Finns i Stockholm.
 
Jag har för mig att medlemmen @yonna pysslar med att renovera och fixa mattor. Hon håller väl till i fel del av landet för din del men har kanske några tips om var man kan vända sig i Stockholmsområdet?
 
  • Gilla
radioshack och 1 till
  • Laddar…
Kontakta en tapetserare eller en vävstuga om sådan finns.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Är det en handknuten matta finns det en mycket bra atelje i Johanneshov. Sök på Orientaliska Mattateljen.

Annars kan TS kontakta en mattaffär som även säljer maskintillverkade mattor, jämför tex Wilton eller Kasthall

Jag tar i sällsynta fall emot sådana mattor men det blir ofta inte lönsamt. TS kan skicka bild på skadan i mess så kanske jag kan ge råd om det går att fixa själv.
 
  • Gilla
radioshack och 2 till
  • Laddar…
R
yonna yonna skrev:
Är det en handknuten matta finns det en mycket bra atelje i Johanneshov. Sök på Orientaliska Mattateljen.

Annars kan TS kontakta en mattaffär som även säljer maskintillverkade mattor, jämför tex Wilton eller Kasthall

Jag tar i sällsynta fall emot sådana mattor men det blir ofta inte lönsamt. TS kan skicka bild på skadan i mess så kanske jag kan ge råd om det går att fixa själv.
PM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.