Hej! Ska bredda min uppfart, och där är det gräsmatta nu. Har fått pris på asfaltering + underarbete dvs hela paketet för 17000 kr inkl moms. Rimligt? Ska även vara kampanj då dom gör arbete i närheten. Medelstor stad. 30 m2.
 
  • Gilla
Jonny1982
  • Laddar…
Känns nästan lite misstänkt billigt.
Gå till några som redan fått sin asfaltering klar för att veta om det är några yrkesskickliga eller skojare som "irländare" "engelsmän" och vad de brukar kallas.
Är ju välkänt fenomen med kringresande asfaltläggare som inte gör sitt jobb.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Känns nästan lite misstänkt billigt.
Gå till några som redan fått sin asfaltering klar för att veta om det är några yrkesskickliga eller skojare som "irländare" "engelsmän" och vad de brukar kallas.
Är ju välkänt fenomen med kringresande asfaltläggare som inte gör sitt jobb.
Hej!

Är en firma av en svensk man här i trakterna så tror ej han har irländare. Så det är ett bra pris? För jag har läst här på forum att det ska kosta mkt mindre, jag tänker att det blir 515kr/kvm
 
KristinaRT
Etablerad firma?
Vi fick vår uppfart fixad (ga asfalt borttagen, underarbete och ny asfalt) för några år sedan. Storlek ca 15 kvm för ca 10 000.
Stor välkänd firma men ordnat via granne som hade kontakter och att firman samtidigt gjorde annat asfaltjobb i närheten.....
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Etablerad firma?
Vi fick vår uppfart fixad (ga asfalt borttagen, underarbete och ny asfalt) för några år sedan. Storlek ca 15 kvm för ca 10 000.
Stor välkänd firma men ordnat via granne som hade kontakter och att firman samtidigt gjorde annat asfaltjobb i närheten.....
Ja det skulle jag säga :) Dom gör jobb i närheten just nu, 6000 kr för förarbete samt 7600 kr för asfalt. :) Sen moms, så 17000kr totalt
 
A Amaryllis92 skrev:
Hej!

Är en firma av en svensk man här i trakterna så tror ej han har irländare. Så det är ett bra pris? För jag har läst här på forum att det ska kosta mkt mindre, jag tänker att det blir 515kr/kvm
Billigare än 515 kr per kvm inklusive moms?
KristinaRT svarar att de betalat 10.000 kr för 15 kvm och då fanns det redan ett bärlager.

Från gräsmatta till färdig asfalt på garageuppfart så måste det grävas ner runt 40 cm. Ca 30 cm bärlager, 5 cm utjämning, 3 cm asfalt.
Kostnaden för att hårdgöra ytan inför asfaltering är större än själva asfaltering.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Billigare än 515 kr per kvm inklusive moms?
KristinaRT svarar att de betalat 10.000 kr för 15 kvm och då fanns det redan ett bärlager.

Från gräsmatta till färdig asfalt på garageuppfart så måste det grävas ner runt 40 cm. Ca 30 cm bärlager, 5 cm utjämning, 3 cm asfalt.
Kostnaden för att hårdgöra ytan inför asfaltering är större än själva asfaltering.

Okej! Jag frågade och dom skulle gräva ur, sen på med bärlager och sen asfalt. Dom gör jobb häromkring så det blir ingen etableringskostnad
 
A Amaryllis92 skrev:
Okej! Jag frågade och dom skulle gräva ur, sen på med bärlager och sen asfalt. Dom gör jobb häromkring så det blir ingen etableringskostnad
Det sparar mycket tid och pengar när det redan finns grävare, flaket för jord och en hög med bärlager runt hörnet.
 
lunnabo lunnabo skrev:
Det sparar mycket tid och pengar när det redan finns grävare, flaket för jord och en hög med bärlager runt hörnet.
lunnabo lunnabo skrev:
Det sparar mycket tid och pengar när det redan finns grävare, flaket för jord och en hög med bärlager runt hörnet.
Dom har lämnat lappar till folk i området, även förra året. Då dom har större arbeten i trakten hela våren och sommaren. Så det är ett antal privatpersoner också som hakat på detta förstås. Så det är ett rimligt pris? :) Som du säger, dom har allt runt hörnet precis
 
Jag gav 9750:- för 40m2, omasfaltering förvisso och av befintlig uppfart. De asfalterad ändå om vägarna i området samt bytte gatubelysning.
Jag skulle ta erbjudandet.
 
Vi har godkänt offerten nu. ! Tack för all hjälp o svar
 
  • Gilla
lunnabo
  • Laddar…
Jag fick liknande "erbjudande" av en stor firma idag som håller på att lägga om vägen utanför. 18750:- / kvm inkl förarbete. Låter helt orimligt tycker jag.? Våran lilla uppfart skulle alltså kosta närmare 850.000:-
 
  • Haha
  • Wow
Skånepöjk och 1 till
  • Laddar…
A Amaryllis92 skrev:
Hej! Ska bredda min uppfart, och där är det gräsmatta nu. Har fått pris på asfaltering + underarbete dvs hela paketet för 17000 kr inkl moms. Rimligt? Ska även vara kampanj då dom gör arbete i närheten. Medelstor stad. 30 m2.
Lade precis ca 70 kvm. Stockholm. Parkering plus backe en del vinklar o vrår samt asfaltering kring några L stöd samt de lade ut några limpor för att ledavatten. Betalade ca 24000 för det.
Kändes ok pris.
Bor trots allt i STHLM.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.