Hej!

Tråkigt att behöva dra upp denna igen men jag pga ändrade planer behöver jag foderlister till en dörröppning till av samma typ, alltså 12-15 mm x 56 mm. Sorgligt nog verkar Ekesiöö ha blivit uppköpt av Beier förra året och de har varit väldigt snabba på att byta ut sortimentet till samma generiska sk*t som jag lika gärna kan åka till närmsta Hornbach för, så sjukt synd.

Finns det några bra byggställen i Stockholmstrakten kvar med liknande sortiment som Ekesiöö brukade ha? Någon som har något tips?
 
Fortfarande väldigt synd på en bra byggbutik och ytterligare en förlust för den kvalitetsmedvetna kunden, men nu idag när jag lugnat mig lite får jag be om ursäkt för språket igår. ;)

Har sökt runt lite och Nordströms verkar ha precis vad jag behöver så det får bli att slå en pling och sen förhoppnings en tur till deras närmsta utpost nästa vecka. Lämnar detta här som ett nytt tips till andra som precis som jag försöker byggnadsvårda ett hem som är precis på gränsen inte tillräckligt gammalt för att byggnadsvårdsbutikerna ska tycka det är intressant, men samtidigt för gammalt för att rätt profiler ska vara enkelt att hitta på de stora byggvaruhusen.

De verkar också ha många andra profiler, kanske är det mer 70-talets fjällstugeprofiler än något en sekelskiftesrenoverare kan använda, men det har jag svårt att avgöra. Kan vara värt en kik även för andra byggnadsvårdare i alla fall.
 
Redigerat:
  • Gilla
sofiajd och 1 till
  • Laddar…
F FunkishJonny skrev:
Fortfarande väldigt synd på en bra byggbutik och ytterligare en förlust för den kvalitetsmedvetna kunden, men nu idag när jag lugnat mig lite får jag be om ursäkt för språket igår. ;)

Har sökt runt lite och Nordströms verkar ha precis vad jag behöver så det får bli att slå en pling och sen förhoppnings en tur till deras närmsta utpost nästa vecka. Lämnar detta här som ett nytt tips till andra som precis som jag försöker byggnadsvårda ett hem som är precis på gränsen inte tillräckligt gammalt för att byggnadsvårdsbutikerna ska tycka det är intressant, men samtidigt för gammalt för att rätt profiler ska vara enkelt att hitta på de stora byggvaruhusen.

De verkar också ha många andra profiler, kanske är det mer 70-talets fjällstugeprofiler än något en sekelskiftesrenoverare kan använda, men det har jag svårt att avgöra. Kan vara värt en kik även för andra byggnadsvårdare i alla fall.

Hittade du några lister till dörrfoder? Jag är liknande situation. Behöver de som är ca 43×15/10 till min karm á la 40-tal.
 
M marp68 skrev:
Hittade du några lister till dörrfoder? Jag är liknande situation. Behöver de som är ca 43×15/10 till min karm á la 40-tal.
Hej!

Kolla in Nordströms, de hade min modell i utbudet som finns i pdf på deras hemsida, så de kanske har vad du behöver också. Allt på hemsidan finns inte nödvändigtvis i lagret på alla butiker, så bra att ringa och fråga i förväg som steg 2. Annars borde det gå att beställa till din närmsta butik om du inte har bråttom.
 
Fast läste på hemsidan att de inte säljer till privatpersoner. Synd då deras butik i Liljeholmen endast ligger två km från mig. Kanske kan d göra ett undantag.
 
M marp68 skrev:
Fast läste på hemsidan att de inte säljer till privatpersoner. Synd då deras butik i Liljeholmen endast ligger två km från mig. Kanske kan d göra ett undantag.
Det är lite olika bland de olika butikerna som jag förstod det, jag pratade med dem i Djursholm och de hade tyvärr inte profilen jag behövde inne men nämnde inget om att jag inte kunde komma och handla som privatperson, men de kanske trodde att jag var en företagskund. Värt att ringa och fråga i alla fall.
 
  • Gilla
marp68
  • Laddar…
Lyckades du få tag på några lister i mått 12-15 mm x 56 mm? Letar efter exakt samma, verkar hopplöst! Blev så glad när jag hittade ditt inlägg, men när jag gick in på Nordströms hittade jag ingen pdf med dessa lister i.

pixel
 
S Strålande skrev:
Lyckades du få tag på några lister i mått 12-15 mm x 56 mm? Letar efter exakt samma, verkar hopplöst! Blev så glad när jag hittade ditt inlägg, men när jag gick in på Nordströms hittade jag ingen pdf med dessa lister i.

[bild]
Jag återanvände de som satt där före.
 
S Strålande skrev:
Lyckades du få tag på några lister i mått 12-15 mm x 56 mm? Letar efter exakt samma, verkar hopplöst! Blev så glad när jag hittade ditt inlägg, men när jag gick in på Nordströms hittade jag ingen pdf med dessa lister i.[bild]
Jag känner inte alls igen mig i sortiments-PDF:erna på Nordströms längre, men i värsta fall kan du ju testa att ringa runt till de olika utposterna och fråga.

Själv blev det att jag fuskade med platta foderlister i rätt bredd från Hornbach eftersom det kändes ovärt att betala för en bilpoolsbil för att åka till andra sidan stan, när jag bara behövde komplettera med två längder till köket. Vårt IKEA-kök är ändå inte så tidsenligt i övrigt så det fick duga där.
 
  • Gilla
Funkis-Matte och 1 till
  • Laddar…
K Kahuna skrev:
Woody har den list du söker.
[länk]
Tack! Det blir till att åka dit:)
 
K Kahuna skrev:
Woody har den list du söker.
[länk]
Jag behövde mer foder av den här typen men det visade sig att länken inte funkar längre... Ringde till Woody som sa att den var slutsåld. De tipsade om Panel och List AB i Stockholm och efter ett samtal dit så fick jag reda på att de har lite i lager och kan få fram mer. Tänkte mest att jag skriver det ifall någon annan är ute efter samma foder.
 
  • Gilla
Funkis-Matte och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.