Den är ställbar upp till 100cm

Ett startkit vore perfekt för oss nu när växthuset snart står klart.
 
Svar. 100 cm.
Tänk att kunna odla lite kryddor under belysningen året runt. Längtar - Mums.
 
Max 100 cm.
Om jag vinner kommer min trädgård äntligen ta fart eftersom detta blir min första lediga sommar på 8 år. Hittills har jag endast vågat mig på att förså mynta och gräslök, men jag drömmer om perenner, bärbuskar, grönsaker och fler örter.
 
Hej, 30-100 cm kan man justera miniherbs stativ.
Och jag vill vinna för jag fyller år idag 29/3. Och odlar som en galning.
 
Svar 100 I norra Sverige måste vi vänta länge för att få ut växter i jorden så all hjälp tas emot med stor tacksamhet för oss som vill vara självförsörjande så länge det går. Glad påsk önskar Pia
 
100cm

Min fru är redan igång och har fått fart på odlandet och jag ligger lite efter i vår årliga tävling. Skulle vara perfekt med ett sånt här set för att ta igen lite förlorad tid!
 
M
Svar: 100 cm

Förra året tog vi tag och planterade lite fruktträd och satte lite odlingslådor. Tyvärr har vildkaniner hittat hit och inget överlever efter deras framfart. Inte ens de äldre äppelträden...börjar tappa motivationen för trädgården så en vinst skulle definitivt vara en ”morot” för att försöka på nytt
 
  • Skadat äppelträd med bark gnagd nära marken på en snötäckt trädgård, tydliga spår av vildkaniner synliga.
Teleskopstativet kan ställas till max 100 cm.

I april flyttar jag till hus och blir sambo.
Vi har båda ett odlingsintresse sedan tidigare, men kan verkligen behöva lite hjälp på traven med bra grejer för att kunna blomma ut på riktigt!
 
Svaret är 30-100 cm.

Jag vill vinna detta till min 9-åriga son som är väldigt intresserad av odling och växter - han vårdar sina tomater och chiliplantor med omsorg :)
 
Teleskopstativets maxhöjd är 100 cm.

Vi älskar färska örter, och kanske mest av allt basilika. Den hemodlade är trevligast, och smakar bäst när man serverar sig själv lite mozzarella caprese på kvällskvisten. Barnen älskar växter i trädgården, och att kunna förodla lite gyllenbär på våren på det här smidiga sättet är helt fantastiskt.
 
Hej!
Man kan ställa teleskopet från 28 till 100 cm.

Glädjen i att se något växa och spira,
ätliga saker eller blommor så skira
kan funka som ett laddningsbatteri
för själen i tider av pandemi.

mvh L Landén
 
Hej vill väldigt gärna vinna detta sett, skulle använda dem både hemma och i min klass som i år får en lite odlingslott i skolans skolträdgård.

Tror höjden är 85 cm. MVH Liselotte Jonsson Halla Väsby gård 1 611 98 Vrena
mail liselotte.jonsson@nykoping.se
 
D DayTex skrev:
Hej vill väldigt gärna vinna detta sett, skulle använda dem både hemma och i min klass som i år får en lite odlingslott i skolans skolträdgård.

Tror höjden är 25-100 cm. MVH Liselotte Jonsson Halla Väsby gård 1 611 98 Vrena
mail liselotte.jonsson@nykoping.se
 
100 cm.

Detta hade varit en perfekt hobby att utöka dem få kryddplantorna vi har idag och även lära våran ettåring lite mer om odling. Sen är detta nog vad vi kommer att hinna med när våra tvillingar kommer i maj.
 
Teleskopstativet kan ställas upp till 100cm.

Det är min och min sambos första sommar i vårt nya hus. Den förrgående ägaren har inte tagit hand om trädgården alls, halva trädgården är övervuxen av diverse träd och buskage - vi behöver allt hjälp vi kan få för att få ordning och börja att odla annat som inte är ogräs!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.