rotbackarn rotbackarn skrev:
Fick tag på elektriska häftpistolen som såldes för två veckor sedan, vet inte om det är ett kass retur-exemplar eller om de inte är bättre än så här...
Hur som verkar den ha problem att slå i klamrarna hela vägen, samma resultat på olika längd spik och klammer så gissar att den inte slår tillräckligt långt.
Bilden visar hur det blir i en gammal mdf resp trä-list där inget av försöken har bottnat helt trots olika längd på klammer och spik..

Någon annan som köpte den och provade? Modell Parkside PHET 15 C2.
Vet inte om dina provbitar är särskilt representativa...

Finns många mjukare skivor och träbitar.

/ATW
 
Blev ett köp idag!
En Parkside multi-vinkel linjal och snabbvinkel med mätkvadrat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ruskigt lik min Hultafors!
Något tunnare i godset bara.
En snickarvinkel och dess förpackning med tydliga måttmarkeringar för snickeriarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två svarta snickarvinklar med vit märkning för tum och metriska mått placerade ovanpå varandra på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Snabbvinkeln va slut i min butik när jag va förbi i kväll. Köpte bara en sist den såldes och ville ha en till :(
 
Alla mät mojänger låg tillsammans i min butik, fick rota runt o fanns nog tre st kvar, och en trekantslinjal, dock massor av multin!
 
Hmm kanske får ta mig till Lidl imorgon trots allt..
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Köpte laseravståndsmätaren. Kommer väl till pass när man ska kryssmäta trädäcksstommen
 
Slipstationen denna vecka, har jag fattat rätt att jag kan slipa borr på den? 200 är ju inga pengar..
 
Lexington Lexington skrev:
Blev ett köp idag!
[bild]

Ruskigt lik min Hultafors!
Något tunnare i godset bara.
[bild]
[bild]
Kollat rakheten? Hade en billig som var 2mm sned påverkar 20 cm..
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
M Merkurius skrev:
Slipstationen denna vecka, har jag fattat rätt att jag kan slipa borr på den? 200 är ju inga pengar..
Ja, fast det blir väl inte precis några topp-borr efter det...Slipskivan är väl grov och vinkeln kunde varait bättre. Men jo, det funkar även om det inte är någon Tomek
 
  • Gilla
Merkurius
  • Laddar…
För egen del köpte jag Mek-stället, ett paket cykelslang, en burk silikon-olja och magnetburken.
Glömde köpa Snabbvinkeln, och nur är den säkert slut och för övrigt är jag mindre sugen på att åka till Lidl ofta - är proppfullt av folk, trots pandemi :( (vi har ju bara en stackars butik här)
 
Humulus Humulus skrev:
Ja, fast det blir väl inte precis några topp-borr efter det...Slipskivan är väl grov och vinkeln kunde varait bättre. Men jo, det funkar även om det inte är någon Tomek
Har en sådan, håller med om att den inte är ngt att sukta efter. Skulle med facit i hand sparat de 200 kronorna och köpt nya borr för istället. Funkar hyffsat för stora dimensioner men under ca 5mm är den för dålig. Har tweakat min för att slipa mer symmetriskt men mkt svårt att få båda sidorna lika ändå. Har lagt flera timmars arbete på att förbättra den och ändå är den inte särskilt rolig att handha. Bättre än inget men känns som en onödig hyllvärmare. Dessutom för grov att slipa typ knivar på, så diss från min sida.
 
T Torbod skrev:
Har en sådan, men den är verkligen inte ngt att sukta efter. Skulle med facit i hand sparat de 200 kronorna och köpt nya borr för istället. Funkar hyffsat för stora dimensioner men under ca 5mm är den för dålig. Har tweakat min för att slipa mer symmetriskt men mkt svårt att få båda sidorna lika ändå. Har lagt flera timmars arbete på att förbättra den och ändå är den inte särskilt rolig att handha. Bättre än inget men känns som en onödig hyllvärmare. Dessutom för grov att slipa typ knivar på, så diss från min sida.
Håller som sagt med. Har kollat lite efter om man kan hitta en passande slip-skiva som inte är så grov, men inte hittat någon tyvärr.
 
  • Gilla
To Bo
  • Laddar…
Humulus Humulus skrev:
Håller som sagt med. Har kollat lite efter om man kan hitta en passande slip-skiva som inte är så grov, men inte hittat någon tyvärr.
Sorry, formulerade mig lite klantigt. Var ingen kritik till dig utan medhåll. Ja en finskiva skulle varit bra. Kanske går att slita ner den eller klistra dit sandpappr :)
 
B
Skickade sambon att köpa mekstället. Var en riktig vinst då jag slapp köpa med onödig mjölk och slapp även betala :cool:

Stället i sig var stadigare än vad jag trodde det skulle vara. Saknat ett ställ inför varje säsongsöversy och däckbyte på en cykel två ggr per år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.