Hej!
Hur kan någon som jag betalar för kan dela upp det största rummet? Komme ratt bo två barn 10 och 8 år men den stora vill ha eget rum. Tyvärr hade jag inte råd för en fyra.
Mvh,
Savina
 
  • Planritning av en trea med två sovrum, kök, badrum, WC och vardagsrum med inglasad balkong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med rosa soffa, svarta stolar, tavlor och en glaspartition som kan dela rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytta 2 garderober sätt upp en vägg!

Sen är det klart!
 
  • Gilla
Savina
  • Laddar…
Förutom att du inte får tilluft (antagligen) blir det väldigt dålig planlösning och ett dåligt rum med ljusinsläpp osv. Om det är kritiskt att bygga ett rum till ser jag som enda lösning att ta det vänstra fönstret i köket och göra ett minirum. Antagligen med genomgång till badrum, men det är i alla fall bättre enligt mig.
 
  • Gilla
Savina
  • Laddar…
tänker du på att det nya litet rum kan bli det tredje rum eller?


jonmo jonmo skrev:
Förutom att du inte får tilluft (antagligen) blir det väldigt dålig planlösning och ett dåligt rum med ljusinsläpp osv. Om det är kritiskt att bygga ett rum till ser jag som enda lösning att ta det vänstra fönstret i köket och göra ett minirum. Antagligen med genomgång till badrum, men det är i alla fall bättre enligt mig.
 
Savina Savina skrev:
tänker du på att det nya litet rum kan bli det tredje rum eller?
Ja.

Ritning av lägenhetsplan med markerad väg från entrén till balkongen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Savina
  • Laddar…
KristinaRT
Sovalkov i vardagrummet åt mamma? Alt säng på balkongen (om den är så stor som på bilden)?
 
  • Gilla
Savina och 1 till
  • Laddar…
Hur menar du? ❤️

KristinaRT KristinaRT skrev:
Sovalkov i vardagrummet åt mamma? Alt säng på balkongen (om den är så stor som på bilden)?
 
Känner ni någon som kan göra förnedringarna i Stockholm? Savina
 
När jag var yngre hade jag en polare som bodde i en fyra tillsammans med sina 2 brödrar och föräldrar.

Det vill säga, det saknades ett sovrum då alla barn hade var sitt.
Deras lägenhet såg mer eller mindre ut som din fast att de hade en längre Hall och ett sovrum till vid hallen.

Dem hade dubbelsängen i vardagsrummet upp mot det övre sovrummet och sedan bara ett skynke/gardin som de kunde dra för.

Det är nog den lösningen jag hade kört på hos dig :D kostar minimalt och det är lätt att återställa (y)
 
  • Gilla
Savina och 1 till
  • Laddar…
Behöver du + eventuell partner ha ett eget sovrum? Annars räcker det kanske med en avskärmad del i vardagsrummet, eller en bra bäddsoffa (jag känner flera som har bott med bäddsoffa som enda säng i flera år – de är betydligt bättre i att sova nuförtiden än de var förr och inte så krångliga att ändra från soff- till sovläge).

Hur stort är annars rummet uppe till höger i bild? Går det att dela in i två, t.ex. ett som bara rymmer säng + någon garderob för dig/partner och lite större till barnet?
En mellanvägg kan byggas med glasdel i överkant för indirekt ljusinsläpp från rummet närmast balkongen och innerdörren mot vardagsrummet kan bytas ut mot en dörr med infällt "fönster" för ljusinsläpp även från vardagsrummet. Med någon gardinlösning går det att dra för för att hindra insyn om/när man vill det. Sedan behöver du kanske sätta in en (eller ett par?) ventiler för att säkerställa bra luftutbyte. En bra snickare bör kunna hjälpa till med allt detta (har tyvärr inga tips på firma).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.