Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Ett trappsteg ner är helt värdelöst..........
Minst 2 trappsteg eller inget.
Det känns som att det är lite för svårt att ta till sig allas önskningar, vilket jag också kan tycka, för jag vet bäst vad som är den bästa altanen för mig.
Vilka funktioner ska altanen ha?
Eller vill du bara ha en stor altan utan att tänka efter vilka behov den kan fylla?
Jag vet inte vad som är den bästa lösningen, men den näst sämsta lösningen är att ha ett trappsteg, den sämsta fritt fall.....
Nu kan man tro att jag vet bäst, men, det är inte jag som bestämt att det är farligt med endast ett trappsteg..........så undvik gärna det.
Med ett trappsteg så menar jag alltså ett steg och sedan nästa kliv blir på trallen..ville inte ha fler steg, eftersom varje steg gör att altanen krymper.
Och ja, jag har ganska klart för mig hur den ska möbleras samt hur stort det måttanpassade bordet ska vara som jag ska bygga. Har gjort ett tiotal skalenliga ritningar med utklippta små möbler som flyttats runt.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
C Cjoohansson skrev:
Med ett trappsteg så menar jag alltså ett steg och sedan nästa kliv blir på trallen..ville inte ha fler steg, eftersom varje steg gör att altanen krymper.
Och ja, jag har ganska klart för mig hur den ska möbleras samt hur stort det måttanpassade bordet ska vara som jag ska bygga. Har gjort ett tiotal skalenliga ritningar med utklippta små möbler som flyttats runt.
Härligt, nu känns det bättre för mig, kul att du byggt modell och möblerat, man får bra ideer.

/W
 
Låter som en bra kompromiss tycker jag!
Har hittat några hus av din typ i området där några har golvet i höjd med golvet inne och det ser verkligen klumpigt ut, samtidigt som man ju inte vill ha för lågt heller. Har inte kunnat ta några bilder, men jag insåg att det som stör med är det nödvändiga räcket, som ju skymmer fönstren om altanen är för hög.
 
Leverans av nya träplankor för byggprojekt vid en bostad, med en lastbil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett steg närmare..
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vit villa med rött tak och nybyggd träveranda under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fru B och 3 till
  • Laddar…
Vit tvåvåningshus med rött tak och nybyggd veranda mot en gräsbelagd trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ml35 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.