Hej.

jag fattar inte hur jag ska få ut lampan för att kunna byta dessa spottar. Tar ut hela armaturen men finns ingenstans att komma åt. Någon som har koll?
Taaack!
 
  • Spotlight i taket med synlig ljuskälla men utan synlig åtkomstpunkt för byte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en LED-spotlights drivdon märkt "MALMBERGS" vid installation, synliga ledningar och infästningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mac2332 Mac2332 skrev:
Hej.

jag fattar inte hur jag ska få ut lampan för att kunna byta dessa spottar. Tar ut hela armaturen men finns ingenstans att komma åt. Någon som har koll?
Taaack!
Det är inte meningen att du ska kunna byta. Du får kassera hela armaturen och köpa ny.
 
Jaha? Men hur länge ska dessa hålla? 2/6 har ”gått” - ska jag byta alla då eller?
 
Mac2332 Mac2332 skrev:
Jaha? Men hur länge ska dessa hålla? 2/6 har ”gått” - ska jag byta alla då eller?
Hur länge har dom fungerat då?
Man byter väl normalt först när en spott går sönder.
 
E etompau skrev:
Hur länge har dom fungerat då?
Man byter väl normalt först när en spott går sönder.
De har gått sönder nu, en helt och en blinkar.
 
E etompau skrev:
Hur länge har dom fungerat då?
Man byter väl normalt först när en spott går sönder.
Fungerat i 3 år, så frågan är om alla kommer gå nu eller om jag ska byta de felaktiga. Men kanske byta alla så de ser likadana ut, de jag har verkar ha utgått.
 

Bästa svaret

Mac2332 Mac2332 skrev:
Fungerat i 3 år, så frågan är om alla kommer gå nu eller om jag ska byta de felaktiga. Men kanske byta alla så de ser likadana ut, de jag har verkar ha utgått.
Risken är väl att de fortsätter att lämna in. Tyvärr är detta baksidan med integrerade LED, man riskerar att de lämnar in efter x antal timmar och att produkten sedan har utgått.
Sedan är Malmberg kanske inte kända att ha den högsta kvalitén på grejorna.

Kanske titta på spottar som använder GU10 istället? Då kan du enkelt byta ljuskällan vid behov.
 
  • Gilla
Mac2332 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.