Hej

Jag behöver renovera 2 badrum men tycker att priset för att lägga ut det helt till hanverkare är för dyrt.

Tänker därför att jag river själv, sätter nya skivor, isolerar mot yttervägg och kaklar själv men överlåter till behörig hantverkare att fixa el, vvs, tätskikt, samt gjuta golvet med rätt lutning mot avloppet.

Någon som känner hantverkare ni kan rekommendera?

Mvh Willy
 
Willy Stjernan Willy Stjernan skrev:
Hej

Jag behöver renovera 2 badrum men tycker att priset för att lägga ut det helt till hanverkare är för dyrt.

Tänker därför att jag river själv, sätter nya skivor, isolerar mot yttervägg och kaklar själv men överlåter till behörig hantverkare att fixa el, vvs, tätskikt, samt gjuta golvet med rätt lutning mot avloppet.

Någon som känner hantverkare ni kan rekommendera?

Mvh Willy
Kan vara bra att nämna vart i Sverige dessa badrum finns ;)
 
Violina Violina skrev:
Kan vara bra att nämna vart i Sverige dessa badrum finns ;)
Klokt, Tyresö
 
Hej Willy,

Har du renoverat dessa badrum ännu och hittade du någon bra hantverkare för de områden du önskade? :)

//Julia
 
Hej Willy,det finns många bra företag att göra jobbet. Frågan är vill du att någon som gör isolering ska ge dig jobbgaranti (intyg)? Om svaret är ja, då är det ett problem. Den som ger certifikatet vill vara med i alla skeden av arbetet. Därför, om jag inte hade gjort underlaget med ett flytspackel, limmat isoleringen och installerat keramiken och mitt vvs hade gjort sitt jobb, skulle jag inte ha gett en garanti för det jobbet. Det är en annan sak om du vil inte har en garanti.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.