Vi ska byta vindskivor på vårt kedjehus. Det är trångt som fasiken att komma in på baksidan (se bilder) så jag begriper inte hur vi ska bära oss åt.

Finns det någon extremt liten skylift som man kan få in här? (troligen inte)
Bör vi köra det från en byggnadsställning istället? Kommer att måla om balkongen i sommar också,
men tror att det mest kan köras från en stege.

Kan man lyfta in en skylift med en kranbil eller är det svindyrt?
Någon som har något annat säkert och billigt sätt att ta sig upp och byta dem?

Stort tack - ni är bäst!
 
  • Kedjehus med gavel och balkong, visar den trånga ytan bakom huset för att byta vindskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trång bakgård av ett kedjehus med soptunnor och en cykel, svårtillgängligt för byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På jobbet har vi en omme (tror den heter 1050)som går att dra ihop hjulen på, den behöver då ha 1400x2100 för att komma in.
Dock är den runt 6m lång så lite manöverutrymme krävs.. Men jag hade nog hyrt lite ställning..
 
Hur brett är det ? Kanske går att få in en skylift på släp, dom Finns att hyra. Hyrde en på Ramirent för några år sedan.
 
Det är typ 180 cm brett. Luckan upp till trallen är en meter bred, så jag inser att det är fysiskt omöjligt att få in den. Får bli byggnadsställning. Men man vet aldrig med forumet Byggahus. Plötsligt kommer någon med en helt otrolig plan som man aldrig själv hade tänkt på. :)
 
john68 john68 skrev:
Saxlift? 76 cm bred!
[länk]
Bra idé! Dock, 2200kg som ska snurras upp på en altan, vågar knappt tänka på svängradien. Det får nog bli en byggnadsställning ändå, men smart idé!
 
Jag tror också på en saxlyft men då behöver man nog lägga ut skivor som man kör på.
Sen är dom ganska känsliga mot ojämnt underlag.

Kan du lyckas få en öppning på 1,50m så får du in dom minsta dino lyftarna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.