Grävmaskin vid en bågfront på ett stort fartyg med pratbubbla som säger "Have I EVER GIVEN up?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flera betydelser på den :)
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Suck fredag, då måste man leta fram de där bilderna som är på gränsen att bli censurerade.

Serier av fotavtryck i ljus färg som formar penisfigurer på en mörk trottoar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Protte
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Snigla blir inte glad åt detta.
Skylt på grind som varnar för fru, hunden är ok, i en byggplatsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Protte
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Kan ha med ålder att göra. Samma för mig.
För att förklara det skojiga för ungdomar...

En bok är ett textformat där skriften är fast monterad på papper som i vissa fall sitter mellan pärmar. Om textfilen är omslagen med kartongliknande material och i formatet 11x14 cm så kallas det pocket. Det ör visserligen ROM men tillägg och anteckningar kan göras med penna (kräver kanske ytterligare förklaring) i marginalen.
Mvh Findus
Vilken ungdom vet vad ROM är nuförtiden? :rofl:
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
M
Containerfartyget Evergreen blockerar en kanal, med texten "Help me, step ship I'm stuck" överlagrad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Hamre268
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Suck fredag, då måste man leta fram de där bilderna som är på gränsen att bli censurerade.
Då får vi visa bilder på hundar i stället.
Hund från ovan på gräs med någons hand på dess rygg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
H Huruvida skrev:
Får mig att tänka på Uhrbom som är en rolig prick:
[media]
Olsson: Du bars ut på bår. Hur lång tid tog det innan du stod på benen igen?

– Jag fick lite dropp och sådär. 40 minuter kanske. Det ser mycket värre ut än vad det är, det är inte så jävla farligt, säger han.

– Alla blir trötta när de springer.

”Fick en öl och korv med bröd”
Olsson: Vad gjorde du på kvällen? Låg bara och vilade eller?

– Jag bor ganska nära Stockholm Stadion. Fastighetsföreningen hade kräftskiva, så jag gick dit. Den började klockan sex och jag kom dit precis vid sex eftersom det tar lite tid att återhämta sig. Jag kom dit, fick en öl och korv med bröd.

– Det är bra att få i sig näring på en gång.
[länk]


"Rickard Olsson: ...några öl, kvällen innan ett 10 000-meterslopp?

– Ja, men det är gott. Det gör vi alltid."

:crysmile::beer::strong:
 
Rostig_9000i_-88 Rostig_9000i_-88 skrev:
[bild]
Flera betydelser på den :)
Det syns ju tydligt på den bilden att bulben är förtöjd i land, tro fan de inte får loss den om de missat det!
 
David-O David-O skrev:
Vilken ungdom vet vad ROM är nuförtiden? :rofl:
Tror de flesta vet att det är vätskan som gör Colan drickbar! QRM är en favvo!
 
  • Haha
  • Gilla
David-O och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tror de flesta vet att det är vätskan som gör Colan drickbar! QRM är en favvo!
ROM är väl iofs inte helt ovanligt med tanke på CDROM.

Fråga kidsen vad WORM är, eller cMOS, som man rensar med hjälp av en lampa :D
 
G gaidin skrev:
Fråga kidsen vad WORM är, eller cMOS, som man rensar med hjälp av en lampa :D
Nu är ju detta humorhörnan så jag får väl rekommendera min favorit, WOM-minnet (tautologi inser jag :oops:) med absolut obegränsad lagringsstorlek och blixtsnabb adressering. På datorer med OS oftast åtkomligt via /dev/null.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är ju detta humorhörnan så jag får väl rekommendera min favorit, WOM-minnet (tautologi inser jag :oops:) med absolut obegränsad lagringsstorlek och blixtsnabb adressering. På datorer med OS oftast åtkomligt via /dev/null.
/dev/null is full!

"A major bug was detected today in all Unix-like operating systems. Millions and millions of people have been redirecting error messages and standard output to /dev/null for decades without bothering to think about what happened to that data. It appears that the data just stayed in /dev/null, and we are now facing the consequences: /dev/null is full.

For Unix users, /dev/null was a convenient way to destroy messages that they did not understand or were too lazy to to read: warnings from programs they used, bug reports concerning programs they wrote, messages from the boss and other uninteresting emails, etc. From now on, they will be forced to read everything. This will result in a massive loss of time for all Unix users.

No Unix guru had ever predicted that /dev/null would be full one day. Mr. Kernighan declined comment, saying, "Ask Mr. Ritchie. He had the idea of that /dev/null thing." Mr. Ritchie said, "No, I think it was Mr. Thompson". Mr. Thompson responded: "Well, it's been a long time, but I'm sure it was not me."

Thirty minutes after this bug was made public, Microsoft released a security patch for its Windows NT operating system. However, it was removed from the Web site when Microsoft engineers noticed that /dev/null did not exist on Windows NT and thus it was not affected by the bug. The security patch they had released was an empty file.

Unix gurus warn that we should also be careful about the standard input (also known as stdin), because many people have been reading things from the standard input for years, and it may be empty very soon."

credit: Thierry Bezecourt on segfault.org back in 1999
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Tårta med texten "Happy Birthday Dr. Mathew" och ett stort, squashliknande föremål ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
SC Aero
  • Laddar…
När vi ändå är inne på nörderier :)

- Älskling, hämta en öl till mig
- Nä, hämta den själv!
- sudo hämta en öl till mig
- OK!
 
  • Haha
  • Gilla
fgo och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
- sudo hämta en öl till mig - OK!
Din sudo måste vara konfigurerad annorlunda än min. Jag brukar få svar i stil med:
  • Maybe if you used more than just two fingers...
  • You do that again and see what happens...
  • Are you on drugs?
  • Wrong! You cheating scum!
  • My pet ferret can type better than you!
Edit: Bara för det fick jag några ilskna mail med rubriken "Subject: *** SECURITY information for..." :surprised:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.