Sortiment av odlingsprodukter inklusive växtbelysning, minidrivhus, såjord, krukor, fröpåsar och växtnäring.

Den här veckan bejakar vi vår längtan till våren och tävlar ut ett helt set odlings- och kultiveringsprodukter från Odla.nu. Paketet innehåller en Sunlite MiniHerb – en växtbelysning på teleskopstativ med odlingstråg, en Rootmaster – ett minidrivhus med självbevattningsfunktion, LED-växtbelysning 85 cm med ställning, såjord, krukor, växtnäring och örtfröer. Allt du behöver för att påbörja din sommarodling. Med Sunlite MiniHerb, odlingstråget med belysning, kan du odla dina egna örter inomhus året runt!

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna odlingsartiklarna, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur högt kan du ställa teleskopstativet på Sunlite MiniHerb?

Vinnaren utses torsdagen den 1 april.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Odla nu för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
  • Wow
Kjell1967 och 9 till
  • Laddar…
Teleskopstativet kan ställas till max 100 cm.

Min 3-åring har precis börjat få intresse för min största fritidssyssla: att odla i trädgården. Det vore fantastiskt att ytterligare öka hans intresse genom att ge honom denna vinst
 
Svar: 100 cm

Första sommaren i huset och det är mycket som behövs inhandlas för att börja odla i växthuset. Detta paket skulle vara perfekt till oss och våra 1,5 och 3 åring.
 
Karlia
Svar:100 cm.

Jag har redan Sunlite till övervintrande växter, snygg lösning som fungerar bra. Det vore kul att prova till örter!
 
Fadai
100 cm. Mina odlingar blir bara mer och mer omfattande och så även behovet av tillbehör. Så jag behöver mer!
 
Svar: 100 cm

Med detta paket med fantastiska produkter kanske min sambo slipper alla mina egengjorda odlingslåder (läs gamla mjölkpaket, Creme Fracie burkar och toalettrullar) som belamrar alla fönsterbrädor under våren. Då skulle jag kunna bygga mig en liten odlingsplats i vår mörka källare!
 
Svar: 100cm

Oooh, vi odlar i äggkartonger och mjölkpaket idag. Det funkar väl, men det är långt ifrån optimalt. Det här skulle göra oss och dom små plantorna glada!

Så här ser vår chiliplantering ut :D
 
  • Unga chiliplantor i äggkartong använd som kruka på träbord, markerade "UFO".
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
100 cm högt:cool:
 
100 cm!

Har jag turen att ta hem segern så går odlingsgrejerna direkt till min fru som fyller år den 8 april!
 
Max en meter.

Hustrun är ledsen över våra småplantor som aldrig tar sig, kanske detta hjälper? Våra sydafrikanska frön kan behöva all hjälp de kan få...
 
Svar 100 cm
Som nybliven pensionär har jag äntligen fått mer tid för mitt stora odlingsintresse. Ett paket med odlingsprylar skulle komma väl till pass i min nya livssituation.
 
Guld och Gröna Grödor!
Glömmer gärna grämelser och groll och gräver i givna glädjeämnen...


svar 100cm
 
Max är 100 cm för Teleskopstativ.

Vinner gärna för att 12, snart 13åringen, här hemma ska vilja fortsätta upptäcka odlingens spännande värld. En bra kontrast till alla timmar framför datorspelandet!

tack på förhand!
 
100 cm

Med dessa produkter går det säkert hur bra som helst att börja odla (även för mig) som oftast misslyckas.

/Förhoppningsfull
 
Svar: 100 cm.
Jag skulle tycka de vara kul att gämföra de växter som jag odlar, om de blir finare växter med växtlampa än utan o se skillnaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.