Funderar på en liten fyrhjuling till sonen på 6 år. Finns de någonstans i Göteborg man kan köra med fyrhjuling där ingen bryr sig?

mvh
 
Gissningsvis Bergsjön o Hammarkullen.
Kanske Biskopsgården med.:cool::rofl:
 
  • Haha
lordi och 4 till
  • Laddar…
Jo de ställena är ingenmansland.
Nått grustag typ?
 
Nissens
K knipo skrev:
Gissningsvis Bergsjön o Hammarkullen.
Kanske Biskopsgården med.:cool::rofl:
Och Angered om du är med i rätt klan...
 
Om jag skall försöka vara lite allvarlig....
Det är nog svårt att hitta någon särskild plats för barn att köra motorfordon på.
En crossbana skulle väl vara ett alternativ, men kanske inte helt optimalt.
Eller bli tjenis med någon lantbrukare eller hästafolk så kanske de tillåter att lillen kör på deras ägor där det inte stör eller förstör.
Kanske en grushåla eller bakom någon länga eller i en hage.
Men det är nog inte helt enkelt det heller, att bara knacka på o fråga om det.
(O diskussionen kring terrängkörningslagen kan vi bortse från tycker jag. Fokus från frågan lär försvinna då.)

Vad för maskin är det?
Är det en elmaskin?
Hur många watt?
Etc, etc.
Om den är under 250 watt och inte går fortare än 20km/h så är det en leksak, o få kan ni ju köra på parkeringen tex.
Om du vågar.....:rolleyes:
 
R Rolle85 skrev:
Jo de ställena är ingenmansland.
Nått grustag typ?
Brudaremossen. Har tagit mcn upp till toppen flera gånger, hur lugnt som helst. Finns även en stor grusparkering där.
 
vcx vcx skrev:
Brudaremossen. Har tagit mcn upp till toppen flera gånger, hur lugnt som helst. Finns även en stor grusparkering där.
Att leka med motorfordon i ett naturreservat och ett av Göteborgs mest populära rekreationsområden är en särdeles dålig idé.
 
  • Gilla
Hep och 5 till
  • Laddar…
Nissens
R Rolle85 skrev:
Funderar på en liten fyrhjuling till sonen på 6 år. Finns de någonstans i Göteborg man kan köra med fyrhjuling där ingen bryr sig?

mvh
Jag har skogsmark, men jag får knappt själv köra fyrhjuling på min egna mark, så jag kan ju inte heller ge någon annan rätt att göra det...
 
Ok
 
Vill man reda ut den juridiska biten kring terrängkörning så är det ganska enkelt.

Vintertid får du köra var som helst så länge det finns ett tillräckligt tjockt snötäcke som skyddar marken. Sommartid får du inte köra alls såvida du inte tillhör en yrkesgrupp som har speciellt undantag (räddningstjänst, läkare, veterinär plus några till). Och det spelar ingen roll ifall du äger marken eller inte.
 
Redigerat:
Vattenskoter istället?...
 
R Rolle85 skrev:
Funderar på en liten fyrhjuling till sonen på 6 år. Finns de någonstans i Göteborg man kan köra med fyrhjuling där ingen bryr sig?

mvh
Vilken typ av fyrhjuling är det?
El eller förbränningsmotor?
Hur stor effekt?
 
A anis16 skrev:
Vattenskoter istället?...
Kommer snart att krävas körkort för att få köra vattenskoter.
 
Han får väl köra runt på uppfarten här hemma
 
vcx vcx skrev:
Brudaremossen. Har tagit mcn upp till toppen flera gånger, hur lugnt som helst. Finns även en stor grusparkering där.
50 dagsböter ska det kosta att köra motorfordon i naturreservat.
Har man många ungar och låg inkomst blir det inte så dyrt. Men låt bli för man förstör för väldigt många människor när man gör så.
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.