Hej Forumet. Tack för att ni finns och hjälper nyblivna husägare.

Jag har ett golvvärmefördelarskåp som är lite dumt byggt och vill få in ett vattenläckagelarm för säkerhetsskull. Hittar en ljungel med prylar.

Vad rekomenderar ni? Verisure skulle ha för 1 st 990 kr och 15 kr i månaden . Det kändes lite dyrt.
 
  • Golvvärmefördelarskåp med rör och ventiler inuti, öppet för inspektion och installation av vattenläckagelarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
To66e Tobias Ferm skrev:
Hej Forumet. Tack för att ni finns och hjälper nyblivna husägare.

Jag har ett golvvärmefördelarskåp som är lite dumt byggt och vill få in ett vattenläckagelarm för säkerhetsskull. Hittar en ljungel med prylar.

Vad rekomenderar ni? Verisure skulle ha för 1 st 990 kr och 15 kr i månaden . Det kändes lite dyrt.
Har du tidigare märkt tecken till läckage eller är anläggningen gammal? Varför oroar du dig för läckage i skåpet?
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
I Ionut skrev:
Har du tidigare märkt tecken till läckage eller är anläggningen gammal? Varför oroar du dig för läckage i skåpet?
Hej, det var besiktningsmannen från Anticimex som tyckte det är en risk och att man bör ha vattenlarm eftersom det inte finns någon box som fördelaren sitter i så om det skulle börja läcka skulle man inte märka det med dagens konstruktion.
 
Redigerat:
  • Gilla
ilcretzzo och 1 till
  • Laddar…
I Ionut skrev:
Har du tidigare märkt tecken till läckage eller är anläggningen gammal? Varför oroar du dig för läckage i skåpet?
Tittade lite extra noga idag. Det är fuktigt under varje flödesindikator. Pyttelite fukt.
 
  • Närbild på fukt under blå flödesindikator med vattendroppar på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Verisure eller likanknde tror jag är inte värt om du inte reser bort mycket. Jag skulle köra på en billigare variant som ger varningssignal på mobilen till exempel den här.
 
  • Gilla
To66e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.