Hej,

Jag har en 52 tums tv som jag gärna vill montera upp på väggen, problemet är att det är en rätt tunn och ihålig vägg.

Har någon tips på om detta är möjligt och om det finns tv riggar som är tillverkade för denna typ av vägg.

Tack på förhand!
 
B Biffklump skrev:
Hej,

Jag har en 52 tums tv som jag gärna vill montera upp på väggen, problemet är att det är en rätt tunn och ihålig vägg.

Har någon tips på om detta är möjligt och om det finns tv riggar som är tillverkade för denna typ av vägg.

Tack på förhand!
Är det en gipsvägg? Då kan du skruva en plyfa på gipset som du fäster i reglerna. Sedan skruvar du tvfästet i denna
 
4 gipsankare räcker gott. Om du har tur så kan du hitta en regel som du kan använda så att du klarar dig med 2 gipsankare plus 2 vanliga skruv alternativt att fästet är så brett att du kan använda 2 reglar.
 
  • Gilla
Biffklump
  • Laddar…
T Tompafix skrev:
Är det en gipsvägg? Då kan du skruva en plyfa på gipset som du fäster i reglerna. Sedan skruvar du tvfästet i denna
tack för svar! Vad är en plyfa?
 
Det är en skiva i trä
 
T Tompafix skrev:
Plyfa antar jag du menade. Det är en skiva i trä
Aha ok, att jag skruvar upp en skiva, kanske med gipsankare, och sedan monterar på den. Det ska jag prova.
 
K Kane skrev:
4 gipsankare räcker gott. Om du har tur så kan du hitta en regel som du kan använda så att du klarar dig med 2 gipsankare plus 2 vanliga skruv alternativt att fästet är så brett att du kan använda 2 reglar.
tack visste inget om gipsankare, ska helt klart använda sånna!
 
kör på Skivexpander om du tror att det är gips (kolla om det är dubbel eller enkelgips först) och om tvn inte är jättetung kanske du klarar dig på universalplugg, du måste ju självklart kontrollera att det sitter innan du hänger upp tvn.
 
  • Gilla
Biffklump
  • Laddar…
1.Antingen kör du gipsplugg, Mollyplugg är bra.
2.Eller så skruvar du fästet i reglarna med träskruv om tvfästet är nog brett.
3. Skruva plywood i reglarna med träskruv, skruva sedan fästet i plywooden med träskruv
 
  • Gilla
Biffklump
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.