Tobzter
Hej. Har fiber indraget till boningshuset som är inkopplat till Telias router. Från denna router ha ja dragit ner en ethernet kabel till sonens stuga så han kan trycka in den direkt i sina speldata de va frid å fröjd en stund..Men nu efterfrågas wifi där nere + 1 st till ethernet uttag för att kunna koppla denna till en tv eller spelkonsol .

Har prata med Telia å Kjell å co.. men ja blir inte klok på vad ja behöver för att få detta.för dom verkar de vara omöjligt att få..

Har allstå en kabel in i huset .från den vill ja få 2st lediga platser till data och spelkonsol trådbunden. Och sedan en wifi signal hos han och lite extra på tomten.

Tack på förhand
 
En switch och en ap
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Oki.
Så då beställer ja detta så är de bara köra sedan

[länk]

[länk]
Ja det ska funka bra
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Lånar tråden...

Samma situation (nästan), behöver bara Wi-Fi i stugan.

1. Då räcker det med en tråd (lagd redan) och en accesspunkt?
2. Är det bara att koppla in tråden i valfritt hål i befintlig router och in i accesspunkten?

Edit:
Jag har en Asus N300 Extender, kan den användas som accesspunkt?
 
Redigerat:
Tobzter Tobzter skrev:
Ja köpte en sådan här och koppla in i gästhuset på kabeln ja hade dragit ditt. Å har grymt wifi.
Va bara koppla in
[länk]
Om man skall ha en router istället, är det bara att koppla in nätverkskabel från huvudbyggnaden eller måste man ställa in den som slav eller så?
 
Tobzter
Den ovan koppla ja bara in så funka allt
 
Tobzter Tobzter skrev:
Ja köpte en sådan här och koppla in i gästhuset på kabeln ja hade dragit ditt. Å har grymt wifi.
Va bara koppla in
[länk]
Ja, den är grym — fortfarande.
J JanneMo skrev:
Om man skall ha en router istället, är det bara att koppla in nätverkskabel från huvudbyggnaden eller måste man ställa in den som slav eller så?
Man ”måste” konfigurera om den som AP.
Tobzter Tobzter skrev:
Den ovan koppla ja bara in så funka allt
Nja, det kanske fungerar, men riktigt rätt är det inte. Det kan bli problem med spel och lite annat om man kör dubbla routrar.
Kommer inte ihåg om den har en färdig Accesspunkts mode för enkel installation som AP.
 
Redigerat:
Tackar! :D
 
J JanneMo skrev:
Jag har en Asus N300 Extender, kan den användas som accesspunkt?
Är det en RP-N12 så går den att konfigurera som AP.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Är det en RP-N12 så går den att konfigurera som AP.
Det vet jag inte, har inte den här. Men jag kom på att jag ändå behöver något med portar i eftersom Hue-bryggan måste ha tråd så det blir en router i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.