31010__2c3c7f8f-4715-40d1-9c30-10013766b1b2.jpg
31030__79994619-d82e-4cfd-a354-aaf2aa6b7563.jpg
Säljs som skåp och kan användas såväl inom- som utomhus; och är 1825 mm höga.
Grannen och jag "funderar"..
 
BirgitS
Kan man uppehålla sig i dem?
Det lär vara en viktig detalj i om något är en byggnad och det har ju inte bara med den utvändiga höjden att göra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Byggnad
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan man uppehålla sig i dem?
Det lär vara en viktig detalj i om något är en byggnad och det har ju inte bara med den utvändiga höjden att göra.
[länk]
Nej, det går inte att uppehålla sig i dessa, kanske nåt barn kan gömma sig, om de står olåsta.... :D och det går också att flytta på dem.
Grannen verkar se dessa, eller motsvarande, som byggnader.
Nästa fråga.. vad sägs.. att placera något sådant närmare 450 från gränsen (ej intill grannen på tal, helt annan.. vem som).
Är det för provokativt, eller rent av fult gjort.. (givet att man informerar om avsikten innan).
Åsikter om det?
 
harry73
RACS RACS skrev:
Är det för provokativt, eller rent av fult gjort..
Det beror på
 
BirgitS
RACS RACS skrev:
Nej, det går inte att uppehålla sig i dessa, kanske nåt barn kan gömma sig, om de står olåsta..
Då är det ju inte en byggnad.

Men ändå kan man ju placera dem så att de blir så osynliga som möjligt för alla, inkl. grannar. De är ju inte precis någon prydnad.
 
harry73 harry73 skrev:
Det beror på
Ja, beror på, som ex. vem det rör..
 
BirgitS BirgitS skrev:
Då är det ju inte en byggnad.

Men ändå kan man ju placera dem så att de blir så osynliga som möjligt för alla, inkl. grannar. De är ju inte precis någon prydnad.
Ja, instämmer! Men inte nödvändigtvis helt fel och inte otillåtet.
Vanligt grannsamråd; och ömsesidiga anpassningar.
 
Gissar att det lär hamna under friggebods regler, för godkänner man 1 som möbel eller dylikt så skulle man kunna hävda att 100st är detsamma och helt plötsligt finns det ett problem
 
Måla lite naivt, montera en stege och en rutchkana så blir det en lekanordning. Fritt fram att placera var du vill.:D(y)
 
  • Haha
RACS
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Gissar att det lär hamna under friggebods regler, för godkänner man 1 som möbel eller dylikt så skulle man kunna hävda att 100st är detsamma och helt plötsligt finns det ett problem
Oj-- kanske grannen tänker så..?
 
BirgitS
P Pin skrev:
Måla lite naivt, montera en stege och en rutchkana så blir det en lekanordning. Fritt fram att placera var du vill.:D(y)
Det är bara en lekanordning så länge som vuxna inte kan uppehålla sig i den. Man kan inte smälla upp 2 normalstora friggebodar och tro att det går bra bara för att den ena används som lekstuga.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är bara en lekanordning så länge som vuxna inte kan uppehålla sig i den. Man kan inte smälla upp 2 normalstora friggebodar och tro att det går bra bara för att den ena används som lekstuga.
Naturligtvis inte, jag menade de bruna ”skåpen”. Inte ståhöjd i dem. I alla fall inte för mig.
 
BirgitS
P Pin skrev:
Naturligtvis inte, jag menade de bruna ”skåpen”. Inte ståhöjd i dem. I alla fall inte för mig.
Förlåt, det var mer av en allmän upplysning så att ingen annan trodde att det skulle gå att kalla vad som helst för lekanordning och att det skulle vara fritt fram.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.