Hej

Jag söker efter lite tips på hur ni övriga gjort med foder mellan fönster som står väldigt nära varandra, dvs där det inte ryms ett foder åt varje håll. Jag använder allmogefoder som är 69mm och det är 110mm innerkant smyg till innerkant smyg.

Ladda gärna upp en bild på hur ni har gjort hos er.

/Mattias
 
  • Två nära intilliggande fönster utan foder mellan, på en vägg med blommigt tapetmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade satt allmogefoder runt ytterkant på båda fönstren så det blir som ett föndter och sedan satt ett slätt foder mellan fönstren.
 

Bästa svaret

richardtenggren
Vet att @Clas Loden gjort något liknande som jag skissat vid hans ytterdörr.
Mittendelen består alltså av två foder som är kluvna och limmade.
 
  • Ett fönster med kluvna och limmade foder i mitten, placerat i en vägg med blommigt tapetmönster.
A
Man kan också ha ett slätt 12x95 foder mellan fönstren.
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Jag hade satt allmogefoder runt ytterkant på båda fönstren så det blir som ett föndter och sedan satt ett slätt foder mellan fönstren.
Funderat på detta, men...

richardtenggren richardtenggren skrev:
Vet att @Clas Loden gjort något liknande som jag skissat vid hans ytterdörr.
Mittendelen består alltså av två foder som är kluvna och limmade.

Jag har funderat på dessa två alternativ med att ha ett plant foder mellan, eller gerat en ”kluven dubbellist” som du ritat men tycker det blir lite lurigt med urtaget i övre fodret så det blir snyggt sammanfogat, men jag är lite för petig för att acceptera ett plant foder som ligger an mot det rundade övre fodret.

Har du något foto på ett sånt exempel som du ritat, för att få en bättre känsla på hur slutresultatet blir?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Vet att @Clas Loden gjort något liknande som jag skissat vid hans ytterdörr.
Mittendelen består alltså av två foder som är kluvna och limmade.

Så här fick det bli, blev väldigt bra tycker jag.
 
  • Två rektangulära fönster installerade i en vägg med blommigt tapetmönster, snyggt inramade och symmetriskt placerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Hennke85 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kom lite annat emellan men hittade inga bilder och Clas verkar ha fullt upp med sitt garagebygge :)
 
mattias_i mattias_i skrev:
Så här fick det bli, blev väldigt bra tycker jag.
Mycket snyggt må jag säga.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Mycket snyggt må jag säga.
Tack

Blev faktiskt väldigt nöjd själv, och med vita lister och lite list på tub så kan man ju korrigera till perfektion. :)
 
  • Gilla
Hennke85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.