Hej!
Vi har fått bannor från kommunen att vi inte gjort en kontrollplan för vårt planerade bygge (inglasad altan). Vi har ansökt om bygglov men helt ärligt så förstår jag inte vad jag ska fylla i denna, nån som vet? Det enda vi ska göra (jag och min sambo) är att montera in skjutdörrar i glas. Ingen montör eller annan person kommer vara inblandad.
Vet nån? De går inte vidare med vår bygglovsansökan innan den här kommer in.
 
  • Exempel på kontrollplan för byggprojektet inglasning av uterum/altan med tomma fält för information och kontrollpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden är tyvärr för suddig för att kunna se den.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vad konstigt att dom kräver det innan bygglovet är klart. Men enklast är ju att göra som dom säger. Dom har ju givit er förslag på kontrollpunkter men alla kanske inte är aktuella.

Är det en vanlig villa ni bor i? Har ni några byggnader i närheten?
 
maah maah skrev:
Bilden är tyvärr för suddig för att kunna se den.
Om du klickar på den bör den komma upp i rätt upplösning.
 
Mannen på kommunen har varit väldigt... speciell...
Vi bor i en enplans villa, fristående med garage. Altanen är byggd med huset inkl tak, bara skjutdörrar som ska in.

H huggan skrev:
Vad konstigt att dom kräver det innan bygglovet är klart. Men enklast är ju att göra som dom säger. Dom har ju givit er förslag på kontrollpunkter men alla kanske inte är aktuella.

Är det en vanlig villa ni bor i? Har ni några byggnader i närheten?
 
Ta bort punkt 1 & 2 och skicka in kontrollplanen med ansökan.

Det va ungefär dom punkterna jag hade med när jag gjorde en bygganmälan enligt attefallsreglerna.

Ingen kommer kontrollera att du har gjort rätt så när du är klar med bygget så signerar du och skickar in.
 
  • Gilla
Jarrre69200
  • Laddar…
maah maah skrev:
Ta bort punkt 1 & 2 och skicka in kontrollplanen med ansökan.

Det va ungefär dom punkterna jag hade med när jag gjorde en bygganmälan enligt attefallsreglerna.

godkänner de att man inspekterar sitt eget bygge eller MÅSTE nån komma ut?

Ingen kommer kontrollera att du har gjort rätt så när du är klar med bygget så signerar du och skickar in.
 
Ja dom kan godkänna att du själv är kontrollerar. Jag håller på med en utbyggnad nu av huset på 45m² där jag själv är KA.

För en sån liten ändring du ska göra så kommer med all säkerhet godkänna att du själv kontrollerar.
 
  • Gilla
Jarrre69200
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.