Står i begrepp om att byta ut den ytterdörr som sitter på mitt torp. Tycker egentligen om den men den läcker värme enormt. Både hantverkare och en anhörig har försökt åtgärda både karm och dörr utan resultat. Har satt dit tjocka lindrev utan bra resultat. Så till min fundering:

På bilden ser man att det är tunn panel på dörren och den är inte i massivt trä. Kan det gå att göra om den och/eller karmen så den blir tätare? Alternativet är väl att låta göra en ny i samma stil eller köpa en annan variant. Tycker paneldörrar är snyggt men det är väl stilvidrigt

Tack för input!
 
  • Grön tunn panel ytterdörr med fönster och låskolv på ett traditionellt rött torp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gammal ytterdörr på ett torp med tunn panel och synliga tätningssproblem vid karmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammaldags ytterdörr på ett torp halvöppen, med synligt tunn panel och en icke-massiv konstruktion, som uppvisar tecken på drag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Absolut inget fel på paneldörr till ett torp.
Men detta är enligt min mening en snyggare och mera passande variant.
Paneld%C3%B6rr.jpg
 
  • Gilla
Brotorpet
  • Laddar…
Tack för svar! Absolut inget fel, tänkte mest original och ambitionen att hellre laga än köpa nytt. Det är snyggt med paneldörr, håller med! Har en liknande på min baksida.
 
hscn hscn skrev:
Absolut inget fel på paneldörr till ett torp.
Men detta är enligt min mening en snyggare och mera passande variant.
[bild]
Hej! Denna dörr och den blå i bakgrunden gillar jag skarpt! Var kommer dessa ifrån och vad kostar de?
 
Finns på Snickarglädje som håller hög kvalitet och har mycket bra rykte.
Prislista finns på hemsidan. Paneldörren kostar nog drygt 20 000:-
https://snickargladje.com/allmogedorrar/
Annars kan du kolla på mindre snickerier, Själv har jag beställt på Lilla Rå snickeri, mycket nöjd men lång leveranstid. Ungefär samma prisnivå som Snickarglädje.
https://www.lillarasnickeri.se/
 
hscn hscn skrev:
Finns på Snickarglädje som håller hög kvalitet och har mycket bra rykte.
Prislista finns på hemsidan. Paneldörren kostar nog drygt 20 000:-
[länk]
Annars kan du kolla på mindre snickerier, Själv har jag beställt på Lilla Rå snickeri, mycket nöjd men lång leveranstid. Ungefär samma prisnivå som Snickarglädje.
[länk]
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.