Hej på er!
Vi håller på att måla vårt hus, och har kommit fram till efter en viss tids farande runt samhället att det finns en hel uppsjö liknande hus, men ingen har vågat att måla över det trista brunlaserade trä:et med täcklasyr och på ett konstruktivt sätt fått fönster att sticka ut och göra huset lite mer levande.

Vi har inte valt att göra huset färg-glatt, utan kommer använda svart / vitt, och på detta sättet få en lite mer kul prägel på huset.

Alla vit/bruna hus är ju faktiskt rätt rejält tråkiga! De flesta är väl byggda på 70-80-talet.

Ett tips till alla som ha dessa hus:  Måla omedelbart undertak vita, hela huset blir genast mycket mer levande och ljusare!

Så, tips o bilder på hur folk har gjort om sina hus och lite bilder vore ju kul!

Bifogar en bild på hur det ser ut hos oss efter det att jag har målat undertaken runt hela huset ( tidsåtgång ca 50 h ).

Mitt album kommer att uppdateras eftersom nu i höst, fasad och fönster skall oxå målas!

http://fresus.se/cpg144/thumbnails.php?album=21

normal_frame3.JPG

Ha det bra!
 
Nu är inte jag så haj på detta, vad menar du med att måla undertak?

Vårt blivande hus som vi flyttar till i oktober, är just nu i en helt vanlig röd färg. Sen sånt där tråkigt mörktbrunt som du har på ditt hus och pratar om. Altanen är i sådant också.
Galvlarna är svartmålade och likadant fönster.

Jag vill måla huset i beigt och gavlarna och listerna runt fönstren vita.
Sen ha tak-nockarna och själva fönstren och spröjs i vinrött eller riktigt härlig brun. (ej sån brun som nu)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.