Vi funderar på att köpa ett marbodal ekkök men har svårt att kunna avgöra vilken typ av köksmöbler vi kan ha till. Det är ett ganska litet kök så vi vill inte ha ekluckor och köksmöbler i ek, det blir liksom lite mycket av det goda.

Några tips ?
 
vad är det för stil/ålder på ert hus eller lägenhet?

Vitt är snyggt till ek. Till exempel mios Plaine, lite funkis eller 50-talsstuk, om det passar med huset i övrigt.

/fredrik

edit:typo
 
Jag har funderat över samma sak, skulle ha tagit vitt kök :)

Tycker det finns många fina bord, tex plaine men är rädd att det är för mycket mode över det bordet och att jag vill byta ut det snart...
 
Du kommer säkert få hur mycket tips om vitt som helst, då det är populärt nu och syns i varenda inredningstidning.

Själv har jag lite svårt för allt det vita och får lite 80-talsrysningar då stora delar av mitt ungdomsrum var inrett i äkta ikeavita möbler.........

mitt tips är att åka till möbelaffärerna och låna hem möbler, visst lite jobb, men det kan det nog vara värt.

i övrigt tycker jag björk eller ask funkar bra ihop med ek, ev. med inslag av rostfritt (i exempelvis benen på bord o stolar) men det är ju min tycke & smak.....
 
hannna skrev:
Jag har funderat över samma sak, skulle ha tagit vitt kök :)

Tycker det finns många fina bord, tex plaine men är rädd att det är för mycket mode över det bordet och att jag vill byta ut det snart...
men plaine är det ju väldigt överkomligt pris på! (så det är ju inte så hemskt om man vill byta bord efter några år, man har ju inte lagt ner en förmögenhet på det... ;) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.