Hej
Är lite av en tekniknörd som nu IT-fierat mitt gamla hus ifrån början av 1900 ganska bra, så det börjar blir ganska "smart hem".
2 saker jag gärna skulle vilja få till mer är:

1) Avläsning av vatten på distans, (och här kan jag idag glömma kommunen utrustning då det ligger långt efter i sina pilot.) Jag skulle gärna även se möjligheten att stänga av vattnet remote när jag inte är hemma, ex om jag får en notis om ökad förbrukning pga ex en möjlig läcka. Är det någon som vet om det finns någon sådan produkt eller har erfarenhet av något liknande?

2) Avstängning av säkringsgrupper/ELen ifrån distans, men enligt det jag läst är det inte godkänt. Så får väl drömma vidare så jag förstått?
 
Det du är ute efter bör täckas av en vattenfelsbrytare, som jag förstått det funkar Leakomatic M3i, Vatette eller Grohe Sense guard för det du efterfrågar.
 
  • Gilla
Mattias_Villa
  • Laddar…
G Gregerus skrev:
Det du är ute efter bör täckas av en vattenfelsbrytare, som jag förstått det funkar Leakomatic M3i, Vatette eller Grohe Sense guard för det du efterfrågar.
Har du möjligen någon länk till de produkterna?
 
  • Gilla
Madaamiral
  • Laddar…
  • Gilla
Mattias_Villa
  • Laddar…
G Gregerus skrev:
Dessa kikade jag på när jag valde, gick själv på Grohe, har dock endast fått den monterad men har inte testat ännu då huset inte är färdigbyggt ännu.

[länk]

[länk]

[länk]
Vet du om ditt val av version kräver att den ska ha liggande montering (horisontellt) eller kan den sitta på ett vertikalt rör?
 
M Mattias_Villa skrev:
Vet du om ditt val av version kräver att den ska ha liggande montering (horisontellt) eller kan den sitta på ett vertikalt rör?
Har tyvärr ingen aning, min är monterad horisontellt.
 
Hej!
I den svenska delen av produktbeskrivningen står det, "För horisontell eller vertikal installation direkt efter vattenmätaren".

Så det ser ut som att du kan montera den hur du vill.

Mvh

Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.