Hej.

Behöver tips från er.

Håller på och river min gamla trall på altanen för att lägga ny, Dock har jag stött på problem.. skruvarna är förstörda, så jag har försökt bända loss alla plankor med kofot.. men de tar ju en evighet. Dessutom sitter skruvarna kvar i reglarna.

några bra tips hur man river trall?
 
  • Alt-trall som delvis är demonterad på en altan, med synliga reglar och borttagna skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Såga av dom så att bara stumparna över reglarna är kvar, då är det lättare att bända lös.
 
  • Gilla
Jonnyss
  • Laddar…
Tobzter
Kör en cirkelsåg på varsin sida om skruvegeln .bli massa småbitar å slänga sedan men går hyffsat snabbt .Eller tigersåg elle likvärdigt
 
  • Gilla
Jonnyss
  • Laddar…
Om man sågar bara på ena sidan om varje regel är det ju bara att bända upp de 60 (?) centimeter långa bitarna och även få med sig delen som sitter på reglarna...? Sen är det bara att kofota upp skruvarna som inte hängt med.
 
T ToRy skrev:
Om man sågar bara på ena sidan om varje regel är det ju bara att bända upp de 60 (?) centimeter långa bitarna och även få med sig delen som sitter på reglarna...? Sen är det bara att kofota upp skruvarna som inte hängt med.
Ja, så kan man också göra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.