Hej,
Skulle vilja få råd om vad jag behöver för dörrlist/sockel runt dörr i garaget. Exakt vad är det som saknas? Ett innerfönster i garaget ser likadant ut.

Golvet, behöver man sätta några lister där då detta är ett garage?

Tacksam för hjälp om vilka produkter jag skulle behöva för att få till det
 
  • Trädörr utan lister med synliga dörrkarmens kanter i ett garage, inklusive redskap som spadar och en kratta lutade mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Smyglist för fönster räcker. Men det ser inte så djupt ut så du kanske får välja någon annan lämplig list så du slipper såga listerna.
Sockel av något slag kan vara bra om det är glipor så inte möss tar sig in. I mitt förråd sitter vanliga brädor som golvsockel
 
ser ju ut som du har en
dörrsockel redan
 
Salningslist för att få (hembyggda?) dörrkarmen i nivå med väggen, foder på det och färg. Bygga upp någon form av tröskel av planhyvlade eklister för att minska snubbelrisken. Eventuellt golvsocklar längs väggen för att snygga till.
 
TeroM TeroM skrev:
Salningslist för att få (hembyggda?) dörrkarmen i nivå med väggen, foder på det och färg. Bygga upp någon form av tröskel av planhyvlade eklister för att minska snubbelrisken. Eventuellt golvsocklar längs väggen för att snygga till.
Ektröskel i garage känns lite overkill :D
 
T Tompafix skrev:
Ektröskel i garage känns lite overkill :D
Ek mest för att det slits inte ner på samma sätt som mjukare träslag. Går ju att göra en snygg ramp av durkplåt i aluminium om man är lagd åt det hållet :geek:. Valet påverkas väl mest av vad som passerar dörröppningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.