Får leverans till port av 3 innerdörrar, orkar man bära upp de till lägenheten själv, 2 trappor utan hiss?
De är av kompakt/massiv modellen 8x21
En i taget blir det nog oavsett :)
 
H
Y yuphin skrev:
Får leverans till port av 3 innerdörrar, orkar man bära upp de till lägenheten själv, 2 trappor utan hiss?
De är av kompakt/massiv modellen 8x21
En i taget blir det nog oavsett :)
De är ganska tunga. Beror på hur stark du är, är du stark så kan du nog men ni bör absolut vara 2 st. Dörrarna är mycket känsliga för stötar, det blir lätt märken. Speciellt kanterna runt om dörren. Dörrarna är långa så det blir en del vinklingar av dörrarna när dörrarna skall upp 2 trappor och in i lägenheten. Måste du vila och sätta ner dörren så betrakta dörren som skört glas. Kolla även leveransen noga så att dörrarna ser ok ut. Vid skador fota på plats innan du flyttar dem! När vi bytte dörrar så var en tredjedel av dörrarna skadadade i leveransen, de låg på pall. När dörrarna är uppe på plats är de inte lika för småstötar. Det är märkesdörrar för 1500/st som vi köpte.
 
Redigerat:
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
Om du delar karm dörrblad och bär var för sig borde det gå bra.
Kan vara så att karm levereras omonterad.
Har själv burit dörrblad för ytterdörr själv.
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
Beställt från Hornbachs webshop och de borde komma separat, karm och dörr.
Och måste absolut kolla om dörrarna är hela, det är PostNord som levererar :)
 
H
Y yuphin skrev:
Beställt från Hornbachs webshop och de borde komma separat, karm och dörr.
Och måste absolut kolla om dörrarna är hela, det är PostNord som levererar :)
Levererar Postnord så vet man att de är skadade. 99 ggr av 100.
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
H
H HEM2121 skrev:
Levererar Postnord så vet man att de är skadade. 99 ggr av 100.
Då skulle jag säga till/kräva att Postnord väntar tills du packat upp dörrarna och kontrollerat dörrarna! Posten måste skriva och se om dörrarna har leveransskador. Kan bli krångel vid reklamation annars.
Själv väljer jag bort Postnord, har säljaren ingen annat alternativt Åkeri så avstår jag köp.
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
U
Våra dörrblad vägde ca 50-60kg styck. Gick hänga de på plats själv men att bära i en trappa hade jag begärt hjälp för eftersom de blir ganska otympliga
 
  • Gilla
yuphin
  • Laddar…
Leveransen kom och jag blev orolig redan när jag såg dörrarna ligga på varandra på 2 pallar. Även med plast mellan så bör väl dörrar transporteras stående?
Och när jag bört upp de så såg jag tyvärr några fula märken på alla 3, se bilder. Mailat Hornbach så får vi se om de kompenserar på något sätt.

Vit dörr med synligt märke på ytan, liggandes mot brun vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit dörr med synliga skador och märken på ytan indikerande felaktig hantering vid transport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit dörr med fraktskador och märken runt låshålet och på kanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.