Vi har satt nya socklar och har nu märkt att golvet inte är speciellt bra slipat. Jag tänkte sätta kvartslist vid trösklarna men tycker inte att det skulle bli så snyggt framför sockarna.
Frågan är om det är för stort mellanrum mellan golv och sockel för att foga och är det normalt att foga där?
Se bilder...
 
  • Trägolv med ojämn yta och springa mellan golv och vit sockel i ett hörn av ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Olackerat trägolv med stort mellanrum mellan golv och ny sockel vid en vägg med tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det borde inte vara några problem att dra på en tunn sträng målarfog där.
 
  • Gilla
Mialia
  • Laddar…
coconut
Jag funderar på att göra något liknade med mitt golv. Tänkte jag skulle ta en fogmassa som har lite flex och klarar av en del rörelser t.ex Essve AKRYL FLEX 15%. Den finns dessutom i färgen listvit och ska enligt produktspecen varken spricka eller gulna.
 
En springa mellan trägolv och trälist torde vara ett av de svåraste ställena i ett hus att foga med bestående resultat. Förutom att golvet/listen rör sig en del i sig själva så kommer kliv/belastning på golvet att ytterligare försvåra ett hållbart resultat. Jag skulle försöka komma på en annan lösning
 
  • Gilla
Mialia
  • Laddar…
coconut coconut skrev:
Jag funderar på att göra något liknade med mitt golv. Tänkte jag skulle ta en fogmassa som har lite flex och klarar av en del rörelser t.ex Essve AKRYL FLEX 15%. Den finns dessutom i färgen listvit och ska enligt produktspecen varken spricka eller gulna.
Det lät ju toppen! Jag tänkte i å för sig måla listen och fogarna, men det kanske man slipper om man kör på den du rekommenderar. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.