T
Hej!

Håller på och renoverar hemma och ska sätta i golvvärme på hela övervåningen ca 70 kvm. Huset lutar mot mitten ca 30mm.Börjar i sonens rum sen ska jag gå runt igenom alla rum så det drar ju med sig rätt mycket om alla golven ska shimsas upp, badrummet är mitten och skorsten. FD butikslokal neranför. Jag känner inte mycket när jag går nu mer men vissa gör, vissa ser det som en viss charm att det är lite snett och vint och säger att det är ett gammalt hus.. Tänkte på sonen så hanns datorstol inte rullar iväg ;) eller? Ska sätta 13 golvgips sen kapa ner 12mm golvvärme i mellan gipset med golvaluminiumfolie för att hålla en låg höjd. Har någon gjort det? Är det värt det? Eller leva med det att det är lite snett... Tänkte göra en rak ram runt i sonens rum och sen jobba mig mot mitten med dubbelgips och fästmassa tills det är någorlunda i nivå och rak, gjort liknande i ett annat hus och vart bra men utan golvvärme då. Tar ett tag men blir lätt och vill inte avjämna hela golvet, ska vara flytande laminatgolv ovanpå. Hanns rum är ca 5x2 meter.
 
T
Lite bilder
 
  • Delvis renoverat golv med en vattenpassstängd övergång mellan gammalt mörkt och nytt ljust trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt som visar trägolv i behov av underhåll och nivellering vid en tröskel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med verktyg och material på en arbetsbänk i ett rum med vita väggar och synliga balkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte praktiskt med lite lutning i barnens rum? Alla bollar och leksaksbilar som försvinner hittar man ju då alltid på samma ställe, eller hur?

Lägg vattenpasset i frysen så spar du tid!
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.