Min sambo som snart fyller år, ska bygga ett Attefallshus till vår son i sommar. Behöver tips på något verktyg som kan vara bra att ha vid bygget eller något roligt/praktiskt tillbehör. Han har en hel del handverktyg redan eftersom vi har en rivning och saneringsfirma. Tacksam för förslag.
 
C
Bockamålen Bockamålen skrev:
Behöver tips på något verktyg som kan vara bra att ha vid bygget eller något roligt/praktiskt tillbehör.
Vad får det kosta?
Tänker att verktyg som en rivningsfirma kanske saknar kan vara t.ex. mätverktyg - ett bra vattenpass eller en bygglaser? Eller en kapsåg?
 
  • Gilla
Bockamålen och 1 till
  • Laddar…
Allt det "vanliga" finns nog redan, letar mer efter något roligt/praktiskt tillbehör. Eller något verktyg som man inte klarar sej utan.
Lasermätare måste jag kolla upp, har för mej att han redan har en.
 
C cpalm skrev:
Vad får det kosta?
Tänker att verktyg som en rivningsfirma kanske saknar kan vara t.ex. mätverktyg - ett bra vattenpass eller en bygglaser? Eller en kapsåg?
Priset är flexibelt. Han fyllde jämt förra året och vi skulle göra en resa som blev inställd, så det finns lite extra utrymme. Tack för ditt svar :D
 
Bockamålen Bockamålen skrev:
Priset är flexibelt. Han fyllde jämt förra året och vi skulle göra en resa som blev inställd, så det finns lite extra utrymme. Tack för ditt svar :D
Då kan du ju bjuda på en resa till ett verktygsvaruhus, så får han välja själv vad han villhöver!:cool:
Sedan går ni på en mysig middag tillsammans, innan ni går upp till ert hotellrum så kan kanske även du få behållning när dagen närmar sig sitt slut. Winwin.:giggle:
 
  • Haha
  • Gilla
Bockamålen och 2 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Då kan du ju bjuda på en resa till ett verktygsvaruhus, så får han välja själv vad han villhöver!:cool:
Sedan går ni på en mysig middag tillsammans, innan ni går upp till ert hotellrum så kan kanske även du få behållning när dagen närmar sig sitt slut. Winwin.:giggle:
Du känner inte min man, det skulle vara ett straff att gå till ett verktygsvaruhus:crysmile:
 
Mikael_L
Bockamålen Bockamålen skrev:
Min sambo som snart fyller år, ska bygga ett Attefallshus till vår son i sommar. Behöver tips på något verktyg som kan vara bra att ha vid bygget eller något roligt/praktiskt tillbehör. Han har en hel del handverktyg redan eftersom vi har en rivning och saneringsfirma. Tacksam för förslag.
Ska det byggas som lösvirke och helt i egen regi, eller är det byggsats, ev bara färdigställande?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ska det byggas som lösvirke och helt i egen regi, eller är det byggsats, ev bara färdigställande?
Lösvirke o i egen regi.
 
Mikael_L
Jag tänkte att det kan ju ev begränsa lite vad som är användbart. Men med lösvirke så kommer ju alla saker till användning.

Vissa saker är ju dessutom lite efter vad man gillar och hur man är funtad. Jag köpte ett snörslå, och tycker det är en jättebra grej ibland, andra skulle typ vägra det verktyget och köra med laser istället.

En fin och bra snickarhammare skulle väl kunna vara något, men då gäller det att ha lite koll på vad som önskas. Om någon skulle ge mig en med rak klys i present skulle jag bli glad, t.ex.
133337_2_566.jpg
 
  • Gilla
Bockamålen
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tänkte att det kan ju ev begränsa lite vad som är användbart. Men med lösvirke så kommer ju alla saker till användning.

Vissa saker är ju dessutom lite efter vad man gillar och hur man är funtad. Jag köpte ett snörslå, och tycker det är en jättebra grej ibland, andra skulle typ vägra det verktyget och köra med laser istället.

En fin och bra snickarhammare skulle väl kunna vara något, men då gäller det att ha lite koll på vad som önskas. Om någon skulle ge mig en med rak klys i present skulle jag bli glad, t.ex.
[bild]
En rak klys blev det och ett par mycket användbara bockar till pallar! Tack för tips En hemmagjord pall av en träpall med böjda metallben monterade som stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Oja, de där bockarna för pall skulle jag kunnat tipsa om, jag har nämligen sneglat på dem ett par år nu, men hela tiden tänkt att jag ska vänta till behovet verkligen kommer.
Jag hade tänkt ha dom i min rörelse då, men jag kör som elektriker/styr, och det är i det senare som de skulle kunna komma till användning vid något jobb som inbegriper mycket stativ och kabelstegar.
Jag tycker de verkar smarta, ty när man inte behöver bordet längre som slänger man iväg pallen och bockarna tar nästan ingen plats fram tills behovet kommer nästa gång.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Multicutter är en sån där geej man inte visste man behövde förrän man har en.
Fein är originalet.
Har själv en hitachi som jag är mycket nöjd med.
Personligen rekommenderar jag sladdansluten då den drar mycket ström och är en "sällan-pryl". Sladdansluten multicutter från Hitachi i orange och svart, med monterat skärblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bockamålen Bockamålen skrev:
En rak klys blev det och ett par mycket användbara bockar till pallar! Tack för tips [bild]
Sorry, såg att det redan var klart :seenoevil:
 
David-O David-O skrev:
Multicutter är en sån där geej man inte visste man behövde förrän man har en.
Fein är originalet.
Har själv en hitachi som jag är mycket nöjd med.
Personligen rekommenderar jag sladdansluten då den drar mycket ström och är en "sällan-pryl".[bild]
Bra tips fast det har han redan. Används mycket :giggle:
 
  • Gilla
David-O
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.