Hur har det gått för grannens sprickor?
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
S stefansamuel skrev:
Hur har det gått för grannens sprickor?
Föreningen har tagit in en projektledare. Så vi väntar på svar från hans ”utredning”. Jag har pratat med projektledaren, och det verkar som han kommer att skriva ett utlåtande med olika teorier om vad det kan vara. Jag vet inte vad vi i så fall ska göra med den informationen.:sweat:
 
Nissens
T tobius skrev:
Föreningen har tagit in en projektledare. Så vi väntar på svar från hans ”utredning”. Jag har pratat med projektledaren, och det verkar som han kommer att skriva ett utlåtande med olika teorier om vad det kan vara. Jag vet inte vad vi i så fall ska göra med den informationen.:sweat:
Projektledare?
Vems arbete leder han då?
Känns som att en besiktningsman vore mer passande?
 
T tobius skrev:
Föreningen har tagit in en projektledare. Så vi väntar på svar från hans ”utredning”. Jag har pratat med projektledaren, och det verkar som han kommer att skriva ett utlåtande med olika teorier om vad det kan vara. Jag vet inte vad vi i så fall ska göra med den informationen.:sweat:
Ni ska och behöver inte göra någonting. Det är som sagt bara ett utlåtande. Er granne kan eventuellt använda den som underlag för krav om skadestånd lite beroende på vad den kommer fram till om denna skulle vilja men så länge inte utredningen kan bevisa något är den bara spekulationer och teorier.

Du kan vara lugn. Bra att du tar det på allvar. Har varit i liknande situation. Det är lätt hänt att man köper vad andra säger lite för enkelt.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Just nu är läget såhär: projektledaren ska prata med en konstruktör innan han skriver klart utlåtandet. Dock har grannen under de senaste två mötena sagt att föreningen ska stå för reparationen på ytterväggen. Och jag ska ta stå för skadan på den andra väggen (koppla in försäkringsbolaget). Jag har mejlat projektledaren, som menar att utredningen inte är klar. Men att väggen jag ”förstört”? ”Har absolut haft en viss stödjande funktion”. Och att han inte kan säga så mycket då utredningen inte är färdig. pga att konstruktören är sjuk i covid.

Jag kan inte hjälpa att jag blir irriterad på grannen som slänger ur sig saker inför alla medlemmar i föreningen, innan utredningen är färdig. Samtidigt blir jag osäker, för många menar att jag inte behöver bry mig om deras väggar. Medan de säger att jag ska stå för skadorna. :sweat:
 
Redigerat:
  • Ledsen
Igen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.