Hej,
Jag undrar vad den ungefärliga kostnaden ligger på för utbyggnad av ett 1-planshus på platta per kvm. Ingen extra lyx. Utbyggnad blir ca 42 kvm med plåttak och innehåller 2 rum och 1 badrum.
 
Mellan 26 och 32 000 kr / kvm beroende på material val samt var i Sverige du bor skulle jag säga.
 
  • Gilla
Cinab
  • Laddar…
Bor mitt i Skåne
 
Då är det nog det högre priset, landskap med storstäder har ofta högre timdebitering av någon anledning. Vi i Småland har klarat oss ganska bra mot hög arbetskostnad.
Är det också långt för dem att åka kommer priset att gå upp med kanske någon % ytterligare för deras resor och transporter är inte gratis tyvärr.
 
BirgitS
Någon annan skrev i forumet om att han trodde att priset skulle vara under 30 000/kvm eftersom det inte var vare sig kök eller badrum men det visade sig sen att det blev över 40 000/kvm.
 
Finns inget exakt pris när det kommer till uppskattningar, efterfrågan från marknaden avgör priset till stor del.
Men i detta fall var det badrum som ofta drar upp kvm pris
 
Svårt att säga. Räkna hellre i överkant så att ni inte får överraskningar när fakturorna börjar komma. Jag skulle kolla med de lokala byggfirmorna för att få en uppskattning. de kommer definitivt kunna ge dig en realistisk estimering. Låter inte som att utbyggnaden är komplicerad, vana snickare har gjort det där några gånger och de vet ganska bra hur mycket tid som krävs för de olika momenten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.