Hur högt sticker gaveln upp från madrasserna räknat?
 
Den sticker upp ca 63 cm
 
Tack för värdefulla tips. Kanske även någon känner till nån som säljer fanérad MDF på västkusten?
 
Jättesnyggt!!
Ser ut som från något designat hotellrum!
 
miis skrev:
Jättesnyggt!!
Ser ut som från något designat hotellrum!
Ha, ha! Tack! Ska tänka på det när jag lägger mig ikväll, att sova på hotell brukar ju vara lite extra!!!

/FlitigaLisa
 
Snyggt Lisa!
Ett tips är om man nu inte vill ha fanér eller tyg - TAPET! Omtapetserbart.
tips på ljusslinga kan vara sådandär "julbeslysning" man kan köpa på typ Rusta och diverse bygghandelsföretag för en hundring eller två.
 
ClaJe skrev:
Snyggt Lisa!
Ett tips är om man nu inte vill ha fanér eller tyg - TAPET! Omtapetserbart.
tips på ljusslinga kan vara sådandär "julbeslysning" man kan köpa på typ Rusta och diverse bygghandelsföretag för en hundring eller två.
Tackar, tackar!

Vi prövade både ljusslinga och ljusslang men de lyser för svagt, effekten uteblev helt enkelt.

Tapet var ett bra tips men kom ihåg att har man huvudet mot så blir det med tiden "äckliga" fläckar! Och de syns både på ljus och mörk tapet.

/FlitigaLisa
 
Hur satte ni slingan då? om man sätter den i ytterkant typ 4-5 cm inåt så fungerar det galant.
Jo det kan bli äckliga fläckar på allt, det beror på vad man sysslar med i sänghalmen, ha ha ha Jo men allvarligt jag förstår vad du menar men vi har inte lyckats fetta ner tapeten än och den har suttit där i drygt ett år, vi har en förmåga att ligga en bit ner i sängen.

mvh
 
Vi köpte en bordsskiva från IKEA som vi klädde in med vadd och tyg. Sedan skruvade vi fast rejäla vinkeljärn i i resårbottnarnas trästomme så att det blev en lite glipa på 2,5 cm mellan resåbottnen och vinkeljärnet. Där ställde vi sedan själva sänggaveln. Bild finns på min blogg:

HOOM. STHLM

Klicka på jan 2006 i arkivet (det alldra första inlägget) så finns det bilder från vår förra lägenhet där man ser sänggaveln.
 
Tog en gammal spegeldörr och satte ben på sidan och en avslutningslist upptill, matchar våra sängbord jättebra, vitmålat kan jag väl tillägga. konsten ligger i att hitta en spegeldörr som är symetrisk.
 
Vi köpte en träskiva på Ikeas fyndavdelning för bara 80 kr! (Tror att den egentligen skulle vara till en garderob eller nåt) Skruvade fast på väggen och skruvade fast två lampor. Snyggt och billigt!
 
Håller på att leta fanerad MDF hos företag här i Hälsingland men tydligen omöjligt att få tag på.Någon som vet vart jag kan vända mig? vill ha typ valnöt eller mörkbrun
 
chessen skrev:
Håller på att leta fanerad MDF hos företag här i Hälsingland men tydligen omöjligt att få tag på.Någon som vet vart jag kan vända mig? vill ha typ valnöt eller mörkbrun
Du kanske kan kolla med WIWOOD hur de levererar? De har lager i norra Skåne och i Stockholm, men de är JÄTTEstora inom sitt segment och borde ha åf i hela Sverige.
 
Då ska jag kolla med dom

Tackar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.