Strömavbrott på gatan för en timma sen. Bara i 30 sekunder var det. Men kylen startar inte efter det. Eller bättre sagt, skärmen lyser. Men alla symboler visas och inne tänder inte lampan.

. Display på en Electrolux kylskåp med alla symboler upplysta och inget felmeddelande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det bara att köpa nytt??
 
KristinaRT
Inte så att tiden behöver ställas in för att det ska fungera? Har Electrolux ugn och den fungerar inte (lampan lyser i den men inget händer) e strömavbrott förrän tiden är inställd.
 
En kyl/frys ska aldrig behöva manuellt handhavande för att komma igång efter ett strömavbrott.

Prova att dra ur kontakten några minuter för att sedan stoppa i kontakten igen.

Exakt vilken modell är det på kylen?
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
En kyl/frys ska aldrig behöva manuellt handhavande för att komma igång efter ett strömavbrott.

Prova att dra ur kontakten några minuter för att sedan stoppa i kontakten igen.

Exakt vilken modell är det på kylen?
Jag vet inte vilken model tyvärr. Den fanns när vi köpte huset för 4 år sen. Så jag vet inte heller om den är 6 år gammal eller 15 eller så...
Jag testade även att stoppa in den i andra uttag i köket. Men samma resultat. Det händer ingenting med den och kompressor kommer aldrig igång. Blir nog en ny imorgon. En som passar bättre till det nya köket.
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Inte så att tiden behöver ställas in för att det ska fungera? Har Electrolux ugn och den fungerar inte (lampan lyser i den men inget händer) e strömavbrott förrän tiden är inställd.
Ingenting på skärmen funkar. Den reagerar inte på något tryck.
 
A
T TimTim74 skrev:
Strömavbrott på gatan för en timma sen. Bara i 30 sekunder var det. Men kylen startar inte efter det. Eller bättre sagt, skärmen lyser. Men alla symboler visas och inne tänder inte lampan.

.[bild]

Är det bara att köpa nytt??
dessa skåp har skit elektronik
det är inte säkert att det finns i lager brukar vara restade av någon konstig anledning men prova att byt såväl dörrelektroniken som kretskortet bredvid kompressorn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.