Hej,

Huset vi flyttat till har ett inglasat uterum. Det blir väldigt kallt när det är kallt ute. Dels kan jag tänka mig att de skjutdörrar som finns är lite klena för att hålla ute kylan. Men såg nu att det även finns dessa springor på var sida av rummet längst hela kanten.
Vore det god idé att täta detta på något sätt?vad kan man använda sig av i så fall?någon typ av skum?

Tack
 
  • Vitmålad tegelvägg med en springa längs kanten till ett glasparti med utsikt över en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Springa mellan vit dörrkarm och tegelvägg i ett inglasat uterum, som visar tecken på otäthet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett inglasat uterum med skjutdörrar och utsikt mot en trädgård och ett hus, synliga springor längs kanterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Linnea1939
  • Laddar…
Jag skulle välja någon vit mjukfog. Men ha inte alltför stora förhoppningar. Med dom stora fönsterytor kommer du att få i stort sett samma kyla inne som ute. Och använd inte gasolen inomhus för att värma upp.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag skulle välja någon vit mjukfog. Men ha inte alltför stora förhoppningar. Med dom stora fönsterytor kommer du att få i stort sett samma kyla inne som ute. Och använd inte gasolen inomhus för att värma upp.
Tack, nej jag misstänkte det. Men kan nog ta någon fogskum ändå! Nej brukar värma upp med värmefläkt haha
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.