Flyttade till huset för 3 år sedan och byggt lite altaner upp på berget. Men det känns som man kan göra så mycket mer för att få det trevligare.

Den lilla dansbanan längst ner i hörnetplanerar jag att riva, men jag tycker det är svårt att komma på vad man ska göra med tomten.

Berget är ungefär 6 meter högt.
Vi är en småbarnsfamilj,alla tips och inspo mottages gladeligen
 
  • Trädäck med trappor nära ett hus, som leder upp till ett berg i en trädgård under solig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altaner byggda på ett ungefär 6 meter högt berg nära ett hus med en liten dansbana i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altaner byggda på berget vid huset, syn av klippor och träd, och en nedrivningsbar dansbana.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altaner på berget vid ett hus med en liten dansbana i hörnet, tagen från ett fönster med trappa nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bronken
(Skönt att se tomter med karaktär, hos oss tar folk bort/jämnar ut allt innan de bygger ett hus som inte passar in, men jag är inte bitter)

- För barn och gubbar som vägrar växa upp, måste ni ju montera klättergrepp på berget (bild 2).
- Svårt att se men om det är möjligt skulle jag bygga ut altanen mot berget (bild 1), samt att det följer bergets kontur.
- Fylla på med stenväxter i alla skrevor.
 
  • Gilla
larzza
  • Laddar…
håller med ovan, med den tomten kommer ungarna klättra! är de mindre kanske det är bra att sätta lite krämpor och sen ha ett fast rep fastsatt.
har ni några högre klippor som sticker ut eller går rakt upp kanske ni kan sätta upp en pull up bar eller dyl för lite trädgårdsgym.
vill man lägga mer jobb kan ju en liten damm med pump och vattenfall vara häftigt. men de kan låta en del så beror kanske på hur det ser ut omkring
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.