Har problem med vissa innerdörrar som blåser igen vid korsdrag och undrar om någon har tips på eller som har erfarenhet av mjukstängande innerdörrar?

har sett att Swedoor har vad dem kallar för ”SmartClose”


Någon som har erfarenhet av dessa? Håller dem i längden måtro!?
 
  • Gilla
cray
  • Laddar…
Ingen som har erfarenhet av dessa? Inte testat i butik eller på tex mässa?
 
Eftersom om är infällda i dörr och karm kan det bli svårt att få det att passa med allt såsom djup/plats mot varandra vid eftermontering, men klart allt går men till vilket pris. Första gången jag ser det.
 
J jonaserik skrev:
Eftersom om är infällda i dörr och karm kan det bli svårt att få det att passa med allt såsom djup/plats mot varandra vid eftermontering, men klart allt går men till vilket pris. Första gången jag ser det.
Jo det kan nog vara lurigt. Jag är mest nyfiken på om det är värt att satsa på när man bygger.
 
En kil under dörrbladet så håller den sig öppen. Billigare, enklare, snabbare, dock inte snyggare.
 
Vid nybyggnad och färdiga dörrar/karm kanske, fråga dom om det finns att kika på någonstans, annars är det nog svårt att tänka hur det fungerar i längden, samt om det finns delar i framtiden om det blir en flopp.
 
  • Gilla
nonnos
  • Laddar…
K KakelDaniel skrev:
En kil under dörrbladet så håller den sig öppen. Billigare, enklare, snabbare, dock inte snyggare.
Har nu en lösning med ett modifierat dörrstopp där jag satt en supermagnet så dörren går att ställa upp. Fortfarande nyfiken på om dörrbromslösningen från swedoor känns premium och håller i längden?
 
Alltid svårt att veta om nya produkter håller i längden
 
  • Gilla
nonnos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.