Söker långa och låga element att ha under låga fönster. Längd på fönster är 2700mm från karm till karm. Avstånd från golv till underkant på fönster är 400mm. Är det någon här ute som har hittat så långa och låga element? Kan inte ha vattenburen, ej heller golvvärme. Så direktverkande el eller vätskefyllda radiatorer är det som gäller! Vet någon vart jag ska leta? Har letat länge utan att hitta någon lösning! Har någon här ute något förslag på mitt problem? Här är fönstret som elementet ska sitta under!
Långt och lågt värmeelement under ett stort fönster i ett rum med trägolv, med utsikt över natur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Normalt sätter man då två eller flera radiatorer efter varandra under fönsterpartiet.
 
J Josth skrev:
Normalt sätter man då två eller flera radiatorer efter varandra under fönsterpartiet.
J Josth skrev:
Normalt sätter man då två eller flera radiatorer efter varandra under fönsterpartiet.
Gör man det för att man inte har orkat leta efter långa element eller för att det inte finns på marknaden? Eller för att ett så långt element skulle dra så många amper? Jag har inte en aning om varför det inte finns så långa element!
 
Effekten skulle vara densamma men blir uppdelade på flera radiatorer. Tror helt enkelt att det säljs för få så väldigt långa radiatorer att det inte är lönt att tillverka och lagerhålla.
 
Tipsar om Adax clea/neo. Längsta modellen är 1368x222. Själv har jag valt att köra ett lite kortare element på mina breda fönster. Det funkar det med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.