Hejsan!
Jag tar nu över en villa från (säkert äldre) men mitten av 1800 talet. Det ligger idag ett spåntak sedan tegel.

Det är ordentliga tegelpannor så efter några våndor väljer ja att plocka ner dem, skrubba, tvätta (ej högtryck) och lägga tillbaka. Grannhuset har lika och skänkte sina så jag kan komplittera. Hörde om någon spray för mossa som sedan regnar bort. Tips?

Min fråga är då,
Om man gör så mycket man kan själv, givetvis i sällskap av kunniga snickare, vad kan priset bli att lägga nytt tätskikt / papp / läkt på ett tak på
150 kvadrat, utan extra utstick, medelbrant lutning? :D Köper huset själv och har massor att göra / Jenny
 
Åsa Lund
  • Gilla
Kandel
  • Laddar…
Jobba i hop med snickare kan bli knepigt då det kan bli diskussion om garantier om ni inte skriver avtal exakt vilka moment som skall ingå om vem ska m skall göra vad , de flesta hantverkare ser hellre kunden på marken så dom får jobba själva på taken
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det du letar efter för att ta bort mossa är Grön Fri.
Du kan även köpa detta, vilket är samma aktiva substans men till bättre pris
[länk]
Tack (y)
 
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Jobba i hop med snickare kan bli knepigt då det kan bli diskussion om garantier om ni inte skriver avtal exakt vilka moment som skall ingå om vem ska m skall göra vad , de flesta hantverkare ser hellre kunden på marken så dom får jobba själva på taken
Jag menade ju utbildade vänner. Man får byta tak själv.
 
K Kandel skrev:
Jag menade ju utbildade vänner. Man får byta tak själv.
jaha , trodde du menade hantverkare när du undrade hur mycket det kostade .
 
  • Gilla
Kandel
  • Laddar…
pelle plåttak pelle plåttak skrev:
jaha , trodde du menade hantverkare när du undrade hur mycket det kostade .
:)(y) Jag formulerar om inlägget nu.
 
K Kandel skrev:
Hejsan!
Jag tar nu över en villa från (säkert äldre) men mitten av 1800 talet. Det ligger idag ett spåntak sedan tegel.

Det är ordentliga tegelpannor så efter några våndor väljer ja att plocka ner dem, skrubba, tvätta (ej högtryck) och lägga tillbaka. Grannhuset har lika och skänkte sina så jag kan komplittera. Hörde om någon spray för mossa som sedan regnar bort. Tips?

Min fråga är då,
Om man gör så mycket man kan själv, givetvis i sällskap av kunniga snickare, vad kan priset bli att lägga nytt tätskikt / papp / läkt på ett tak på
150 kvadrat, utan extra utstick, medelbrant lutning? :D Köper huset själv och har massor att göra / Jenny

Redigerar att takbyte göra själv av släkt och vänner och givetvis någon med erfarenhet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.